صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

توسط کریدور توسعه صادرات معاونت علمی؛

بیش از یکهزار خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد

بیش از یکهزار خدمت در راستای توسعه صادرات و تبادل فناوری از سوی کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی به شرکتهای دانش بنیان ارائه شد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، حامد افشاری مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی گفت: تاکنون ۱۵۶۵ درخواست توسط ۷۰۴ شرکت دانش بنیان به کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری ارائه شده که ۱۱۶۹ درخواست تایید و از این تعداد، ۱۰۰۹ درخواست به صورت کامل از خدمات، بهره‌مند شده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، با هدف تجاری سازی دستاوردهای شرکت های دانش بنیان با توجه به ظرفیت آنها راه اندازی شده است گفت: در این زمینه هدف این است که خدمات ارائه شده توسط شرکتهای دانش بنیان، به آسانی معرفی شود و درگیر بروکراسی نشوند. در واقع دو هدف کاهش زمان تجاری‌سازی محصولات و افزایش نرخ موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان مدنظر قرار گرفته است.
افشاری با بیان اینکه اقتصاد خلاق و مبتنی بر دانش با حضور موفق و فعال شرکت‌های دانش‌بنیان و زمان کمی که برای تجاری‌سازی محصول خود صرف می‌کنند، شکل می‌گیرد، تاکید کرد: کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی، خدمات متنوعی را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد.
وی ادامه داد: بازار داخلی برای محصولات فناورانه بازار کوچکی است و هر شرکتی که می‌خواهد آینده روشنی داشته باشد، باید از ابتدا به بازارهای جهانی و صادرات محصولات خود فکر کند.
به گفته وی در این راستا خدماتی همچون خدمات مشاوره‌ای صادرات، آموزش بازرگانی و صادرات، جذب نیروی انسانی بازرگانی تخصصی، تهیه ابزارهای تبلیغاتی و ‌رسانه ای، اخذ گواهینامه‌ها و مجوزهای بین‌المللی و برگزاری پاویون ملی ایران در نمایشگاه‌های معتبر خارجی توسط کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس سطح آمادگی صادراتی آنها ارائه می‌شود.
افشاری با اشاره به اینکه خدمات تسهیل کننده فرآیند صادرات کالاها و همچنین آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات از جمله نیازهای اساسی شرکت‌های دانش‌بنیان است، ابراز کرد: حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان تحت عنوان پاویون ملی ایران یکی از خدمات مهم کریدور است که در این میان شرکت‌های ایرانی دستاوردهای خود را در نمایشگاه‌های مهمی همچون Medica آلمان درحوزه تجهیزات پرشکی، Nanotech ژاپن و NanoKorea در حوزه نانو تکنولوژی، Biotechnica آلمان در حوزه بیوتکنولوژی، نمایشگاه ArabLab امارات در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی، SMM آلمان در حوزه صنایع دریایی، ILA آلمان در حوزه صنایع هوافضا، Adipec امارات در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و ... به نمایش می‌گذارند.
مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی همچنین از برنامه جهش به عنوان نخستین برنامه تصویری نام برد که توسط تیمی با عنوان رسانه کریدور، دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان را به گونه‌ای مخاطب‌پسند به تصویر می‌کشد تا عموم مردم با این شرکت‌ها آشنا شوند.
به گفته وی مهمانان این برنامه، مؤسسان یا مدیران شرکت‌های دانش بنیان هستند و مخاطب با نحوه رسیدن آنها از مرحله ایده تا تجاری سازی آشنا می‌شود. آشنایی با توان اقتصاد دانش بنیان ایران و نیز ایجاد انگیزه برای جوانان مستعد، از جمله اهداف مدنظر است.