صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مشاور وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:

واردات ۵۰ میلیارد دلاری کالا در دوران تحریم

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ۲۰ میلیارد دلار از منابع کشور به دلیل فروش تراکم و مجوزهای ساخت و ساز در کلان‌شهرها هدر رفته است...
مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ۲۰ میلیارد دلار از منابع کشور به دلیل فروش تراکم و مجوزهای ساخت و ساز در کلان‌شهرها هدر رفته است، گفت: ساخت مسکن‌های گران‌قیمت موجب بلوکه شدن پول‌ها در این بخش شده است.
حسین عبده تبریزی امروز در دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه که در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، با اشاره به وجود نظام تأمین مالی ضعیف در کشور و این که نظام بانکی توان پوشش پروژه‌های بزرگ بخش خصوصی را ندارد، گفت: پروژه‌های بزرگ باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های تأمین مادی بازار سرمایه بروند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی افزود: نظام بانکی توان پوشش کامل طرح‌ها و پروژه‌های بخش خصوصی را به علت کمبود منابع ندارند و در این راستا شرکت‌ها و بنگاه‌ها باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه بروند.
مشاوره وزیر راه و شهرسازی برخی از مشکلات نظام بانکی کشور را ناشی از عدم آشنایی آنان با مسائل پولشویی عنوان کرد و گفت: نظام بانکی به دلیل مشکلات عدیده نمی‌تواند به طور کامل منابعی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.
عبده تبریزی در ادامه سخنان خود به اتلاف 20 میلیارد دلار منابع با فروش تراکم و ساخت مسکن گران قیمت در کلان‌شهرها خبر داد و گفت: در حالی این منابع به شکل ناصحیحی هدر رفتند که هم اکنون نیاز شدیدی حتی یک دلار به منابع سرمایه‌گذاری‌ها داریم.
عبده تبریزی در بخش دیگر ی از سخنان خود به الزامات اقتصاد مقاومتی برای سرمایه‌گذاران در پروژه‌های صنعتی اشاره کرد و حرکت به سمت استفاده از بازار سرمایه و عدم تکیه محض به بانک‌ها در داخل و خارج کشور، عدم اعطای انحصار، و استفاده سرمایه‌گذاران داخلی از ظرفیت‌های تولید داخلی کشور از نکات مهم در جریان اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: شرکای خارجی علاقه به تولید در ایران دارند و نه صرفاً واردات بنابراین شرکت‌های داخلی با توجه به این موضوع مهم در راستای توانمندسازی ظرفیت‌های داخلی اقدام کنند.