صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت:

اختصاص ۴۰۰۰میلیارد تومان برای توسعه کسب وکار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: درسال آینده نیز برای رونق کسب و کار، صندوق کارآفرینی ...
در نظر دارد با شعار«هر روستا یک محصول» به ایجاد شبکه های کسب و کار اقدام کند.
اصغر نورالله زاده اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه دولت برای سال آینده ۴۰۰۰ میلیارد تومان منابع از محل آزادسازی هدفمندی یارانه ها برای توسعه کسب و کارپیش بینی کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۵ با حمایت‌های صندوق کارآفرینی برای بیش از ۶۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است، تصریح کرد: در سال آینده نیز برای رونق کسب و کار، صندوق کارآفرینی در نظر دارد با شعار «هر روستا یک محصول» به ایجاد شبکه های کسب و کار اقدام کند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور افزود: این شبکه‌ها به صورت زنجیره ای در تمام کشور برای ایجاد اشتغال پایدار تشکیل می‌شود.
نورالله زاده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا به امروز ۶۰ میلیارد تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد در اختیار متقاضیان در مازندران قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم نیز تا به امروز حدود ۴ هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال به ۵۰۰ هزار نفر پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در خصوص افزایش اعتبار این صندوق برای سال جدید گفت: دولت پیشنهادی در دو لایحه، مبنی بر در اختیار قرار دادن یک میلیارد و ۵۰۰ تومان میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به صورت ریالی در اختیار صندوق کارآفرینی و بانک هایی که در حوزه روستایی فعالیت می کنند به مجلس ارائه داده است. این طرح دوفوریتی به مجلس ارائه شد و مجلس به یک فوریتی آن رای داده است.
وی افزود: اگر این طرح هفته بعد در صحن علنی مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد در سال آینده شاهد افزایش اعتبارات صندوق کارآفرینی هستیم.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور از پیش بینی ۴ هزارمیلیاردی اعتبار برای توسعه کسب و کار در سال ۱۳۹۶ خبر داد و گفت: از این میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار صندوق کارآفرینی قرارمی گیرد تا این بودجه صرف حمایت برای کسب و کار در استان‌هایی مانند مازندران شود.
وی افزود: به دلیل قابلیت های مازندران در حوزه های گردشگری و کشاورزی در بخش کسب و کار کوچک در این حوزه ها صندوق از افراد مایل به کار در این حوزه ها حمایت می‌کند.