صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان گفت:

احداث بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در رفسنجان

رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان گفت: احداث بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی ...

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب به شمار می آید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی کرمان،علی عباسی‌پور افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان حدود ۵۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده بود که در حال حاضر این مقدار به بیش از ۵۰۰ کیلومتر توسعه یافته است.
وی تصریح کرد: دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای تسهیل در رفت و آمد روستاییان به شهرها اقدام به ایجاد راه‌های روستایی کرد.
عباسی‌پور بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روستاییان به سختی محصولات کشاورزی تولیدی خود را برای فروش به شهر می‌آوردند و مایحتاج خود را تهیه می‌کردند.
وی با اشاره به وجود بیش از یک‌هزار و ۱۷۹ کیلومتر راه شامل بزرگراه، راه روستایی، راه شوسه و راه‌های اصلی و فرعی در شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: بیش از ۲۱۵ کیلومتر بزرگراه در مسیرهای رفسنجان - کرمان، رفسنجان - یزد و رفسنجان - شهربابک وجود دارد.
عباسی‌پور بیان کرد: محور اصلی رفسنجان - زرند در رده راه‌های اصلی و به طول ۴۵ کیلومتر است، راه‌های خاکی نیز به طول ۲۴۰ کیلومتر در این شهرستان وجود دارد.
رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان یادآور شد: در قالب شورای ترافیک شهرستان، به منظور ساماندهی راه‌ها، کارگروه فرعی راه‌های برون شهری و راه‌های فرعی تشکیل شد و این کارگروه امور مربوط به ترافیک در این راه‌ها و محورهای روستایی را بررسی و کارشناسی و برای تصویب به شورای ترافیک ارائه می‌کند.