صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون رییس‌جمهور در امور زنان:

10 درصد از اعضای دولت را زنان تشکیل می‌دهند

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طبق آمار سازمان ملل حدود 10 درصد از اعضای دولت ایران را زنان تشکیل می‌دهند و ما پیگیر انتصاب آنان در پست‌های مدیریتی بوده‌ایم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،شهیندخت مولاوردی در نشست مشترکی که امروز استفان نوون نخست‌وزیر سوئد و جمعی از کارآفرینان در مرکز تحقیقات وزارت خارجه داشت، گفت: پیگیری انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی یکی از ماموریت‌های معاونت امور زنان و خانواده بوده است و این مورد یکی از وعده‌های انتخاباتی رییس‌جمهور بود.
وی با اشاره به آزمون استخدامی سال گذشته، گفت: در این آزمون 300 فرصت شغلی برای زنان در نظر گرفته شده بود علاوه بر آن در ایران 11 هزار وکیل زن داریم. همچنین دبیرکل حدود 17 تشکل و حزب سیاسی نیز زنان هستند.
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه با همکاری مجلس و شورای نگهبان تلاش می‌کنیم در چارچوب مشخصی عدالت جنسیتی را محقق کنیم.
مولاوردی با اشاه به تفاهمنامه‌ای که دیروز میان ایران و سوئد منعقد شد، اظهار کرد: امیدواریم این تفاهمنامه باعث به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و تجربیات در حوزه زنان شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت آموزش زنان، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در آموزش ابتدایی برابری جنسیتی محقق شد و در دانشگاه‌ها نیز تعداد دانشجویان دختر از دانشجویان پسر پیشی گرفت. علاوه بر آن زنان در زمینه تولید، توزیع، انتشار دانش و فناوری نقش بسیار زیادی دارند و توجه به توانمندی‌های آنان در حوزه علم و فناوری اهمیت بسیاری دارد.
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به روز جهانی زن در علم، گفت: امروز روز جهانی زن در علم نام دارد و مشخص است که علم به زنان احتیاج بسیاری دارد.
ملاوردی افزود: هنگام پیروزی انقلاب اسلامی 69 درصد از دانشجویان کشور را مردان تشکیل می‌دادند. رهبران سیاسی ایران تلاش زیادی برای گسترش آموزش علم و دانش انجام دادند که از جمله اقدامات آنها می‌توان به تاسیس نهضت سوادآموزی و گسترش مدارس و آموزش عالی اشاره کرد. مجموعه این اقدامات منجر به دسترسی بخش مهمی از جمعیت کشور به تحصیلات عالی و در نتیجه افزایش تقاضای دختران برای ورود به بازار کار شد.