صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فورد در صنعت هوش مصنوعی سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری می کند

طی 5 سال آینده، کمپانی فورد مبلغ 1 میلیارد دلار را بر روی یک شرکت استارتاپ هوش مصنوعی که بر روی توسعه نرم افزار خودروهای خودران تمرکز کرده سرمایه گذاری خواهد کرد.
یکی از مدیران فورد گفته که این تکنولوژی را آن‌ها ممکن است با دریافت هزینه در اختیار دیگر خودروسازها نیز قرار دهند.
شرکت استارتاپ Argo AI اواخر سال پیش توسط دو تن از نفرات اصلی پروژه‌های خودروی خودران گوگل و اوبر تأسیس شده است. کارکنان فورد که طی سال‌های اخیر روی بحث توسعه نرم افزار خودروهای خودران کار می‌کرده‌اند به زودی به این شرکت خواهند پیوست.
مارک فیلدز، مدیرعامل فورد در مصاحبه‌ای گفته که این سرمایه گذاری به فورد اجازه خواهد داد تا سال 2021 خودروهای خودران را وارد بازار کند. این تکنولوژی همچنین از طریق فروش لایسنس نرم افزار به دیگر خودروسازهایی که در این بخش فعالیتی نکرده‌اند به منبع درآمد خوبی می‌تواند تبدیل شود.
این مدل اعطای لایسنس فورد را به رقیبی جدی برای شرکت ویمو تبدیل می‌کند که امسال اعلام کرد قصد طراحی و توسعه نرم افزار و سخت افزار خودروهای خودران را دارد. قبلاً، ویمو فقط روی بحث نرم افزاری تمرکز کرده بود، ولی مدیران این شرکت تابعه گوگل تصمیم گرفته‌اند تا برای دستیابی به نتیجه بهتر در طراحی نرم افزار، سنسورها و دوربین‌های مورد نیاز را نیز خود تولید کنند.
به گفته یکی از مدیران Argo AI، شرکت آن‌ها تا پایان سال جاری میلادی 200 کارمند خواهد داشت.