صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد:

رفع تصرف بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی استان در دولت یازدهم

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در همایش بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که با حضور مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در محل سالن همایش‌های این اداره کل برگزار شد، به تشریح عملکرد دولت یازدهم در حوزه راه و شهرسازی استان پرداخت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبداللهیان در همایش بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که با حضور مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در محل سالن همایش‌های این اداره کل برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف و دستاوردهای مجموعه راه و شهرسازی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و بر اساس رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، حفظ و صیانت از حقوق بیت‌المال و ایجاد رفاه برای مردم و ارتقای سطح کیفی زندگی در جامعه است.
وی اضافه کرد: در این راه، اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از ابتدای انقلاب بیشترین تلاش را داشته و این تلاش در دوره دولت یازدهم بیش از پیش خودنمایی می‌کند که نتیجه آن کسب چند مقام برتر در میان تمامی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور در مدیریت‌های مختلف است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به رفع تصرف بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی در استان خراسان رضوی طی فعالیت دولت یازدهم، اظهار کرد: استان خراسان رضوی با کمک نیروهای خدوم یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن و مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی طی حدود ۴ سال گذشته توانسته با تلاش‌های شبانه‌روزی، حجم بالایی رفع تصرف از اراضی ملی را داشته باشد و در سال جاری نیز مقام اول کشور را در این حوزه کسب کند.
وی با بیان اینکه طی ۴ سال گذشته، سالانه بیش از ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی در استان خراسان رضوی آسفالت شده است، توضیح داد: این آمار نیز در سطح کشور کاملاً منحصر به فرد است و باعث شده درصد بالایی از مردم شریف استان خراسان رضوی حتی در دور افتاده‌ترین نقاط هم از راه آسفالته و مناسب بهره‌مند شوند.
اخوان عبداللهیان با اعلام تحویل بیش از ۵۴ هزار واحد مسکن مهر در استان خراسان رضوی به مردم طی دولت یازدهم، بیان کرد: در مجموع حدود ۱۰۲ هزار مسکن مهر در استان خراسان رضوی برنامه‌ریزی شد که از این تعداد تاکنون بیش از ۸۵ هزار مسکن به متقاضیان واگذار شده که بیش از ۵۴ هزار واحد از این خانه‌ها، در دولت تدبیر و امید تحویل شده است.
وی راه‌اندازی سامانه «شهراه» به عنوان یک راه ارتباط مردمی وزارت راه و شهرسازی را موفقیتی چشمگیر برای این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از پیشگامان ایجاد بستر مناسب ارتباطات مردمی، سامانه «شهراه» را به تأکید وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی کرد که به وسیله این سامانه تمامی نظرات و انتقادات مردمی از طریق وزارتخانه به ادارات کل استان‌ها و زیرمجموعه‌ها ارسال می‌شود و همه موظف به پاسخگویی هستند.
وی ادامه داد: این سامانه تقریباً یک مدل کم‌نظیر است که مردم از طریق سایت می‌توانند به راحتی تمامی نظارت، پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را به وزارت راه و شهرسازی منتقل کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تمامی اقدامات مذکور را در راستای ایجاد رفاه و آسایش برای مردم و ارتقای سطح کیفیت زندگی عموم عنوان کرد و تصریح کرد: تمامی بخش‌ها و مدیریت‌ها این اقدامات را فقط و فقط برای دستیابی مردم به رفاه و آسایش اجتماعی انجام داده‌اند که البته همیشه با این رویکرد فعالیت‌ها را داشته‌ایم که کیفیت خدمات فدای کمیت و حجم بالای اقدامات نشود.
وی راه و شهرسازی خراسان رضوی را از پیشگامان اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اعمال اقتصاد مقاومتی در تمامی عرصه‌ها و مشکلات اقتصادی که طی سال جاری دولت با آن مواجه بود، اداره راه و شهرسازی در اجرای اکثر پروژه‌های خود این مهم را سرلوحه کار قرار داد و خوشبختانه در حال حاضر هم جزو استان‌های برتر کشور در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است.
همچنین در این مراسم به مناسبت ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به قید قرعه هدایایی به ۲۲ نفر از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اهدا شد.