صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت:

گاز رسانی به سیستان و بلوچستان سبب شکوفایی اقتصادی این استان می‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: پروژه گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان یک شریان حیاتی برای شکوفایی اقتصاد استان است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، محمد نهاوندیان صبح روز جمعه (٢٢ بهمن ماه) با حضور در ایستگاه تقلیل فشار زاهدان، از مراحل اجرای فاز نخست طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان بازدید کرد.
وی عنوان کرد: بسیار خوشحال کننده است که یکی از اصلی ترین پروژه‌های زیرساختی در سفر دکتر روحانی به استان سیستان و بلوچستان پیشرفت خوبی داشته است.
نهاوندیان تصریح کرد: امیدواریم این پروژه مهم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و صرف هزینه٧٠٠ میلیارد تومانی برای این پروژه بتواند به یک محور تولید و اشتغال در استان بدل شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: این پروژه جدای از این که نیاز مصرفی شهر زاهدان به گاز که حدود یک چهارم جمعیت استان را در خود دارد، تامین می‌کند، امکان تولید صنعتی و کشاورزی و پایین دستی‌های صنعتی را در این حوزه تامین خواهد کرد.
وی گفت: اجرای این پروژه برای جوانان تحصیل کرده این استان اشتغالزایی خوبی به همراه خواهد داشت و یکی از اصلی ترین گام ها برای تامین عدالت اقتصادی در استان و توازن منابع که از سیاست‌های اصلی نظام است با اجرای این پروژه تحقق می یابد.