صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دبیرکل بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری؛

افزایش سقف تسهیلات آسیب‌دیدگان پلاسکو با تصمیم بانک‌ها

دبیر کانون بانک های خصوصی و موسسات اعتباری از امکان افزایش میزان تسهیلات پرداختی به آسیب دیدگان پلاسکو خبر داد.

محمدرضا جمشیدی در این‌باره گفت: سقف تسهیلات پرداختی سیستم بانکی به آسیب‌دیدگان حادثه پلاسکو، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است اما هریک از بانک‌ها براساس میزان منابعی که در اختیار دارند، می توانند تسهیلاتی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به واحدهای آسیب دیده پرداخت کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایبنا، وی توضیح داد: بانک تجارت به عاملیت بانک‌ها تنها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان امکان پرداخت تسهیلات را دارد.

این درحالی است که مدیرعامل بانک تجارت در اظهارات اخیر خود درباره پرداخت این تسهیلات از پرداخت تسهیلاتی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد و در این‌باره گفت: همان‌گونه که در رسانه‌ها مطرح شد، بانک تجارت برای آسیب‌دیدگان حادثه پلاسکو متناسب با شرایط آن‌ها مبلغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته است. با بررسی مدارک و پرونده‌های آن‌ها تا پایان اسفندماه سال جاری این تسهیلات پرداخت خواهد شد.
مقدم همچنین از آمادگی بانک‌های تجارت، پارسیان، صنعت معدن، ملی و سپه و بنیاد مستضعفان به عنوان مالکان مجتمع نور واقع در تهران، تقاطع خیابان طالقانی و ولیعصر (عج) برای استقرار موقت واحدهای تجاری ساختمان پلاسکو خبر داد.
ساختمان پلاسکو در سی‌ام دی ماه سال جاری بر اثر آتش‌سوزی داخلی تخریب شد. در پی این حادثه براساس توافق بانک‌مرکزی، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری، به هریک از ۶۰۰ واحدی که در ساختمان پلاسکو فعالیت داشت، بسته به شرایط آن‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد پرداخت خواهد شد.
همچنین پیش از این نیز اعلام شد که برخی از صاحبان واحدهای آسیب‌دیده که  هیچگونه تسهیلاتی از سیستم بانکی دریافت نکرده‌اند به بانک تجارت به عنوان بانک عامل سیستم بانکی ارجاع داده شده‌اند تا این تسهیلات را دریافت کنند.