صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

هواوی پی 8 لایت 2017 در برخی از بازارها عرضه می‌شود

گوشی‌ هوشمند هواوی پی ۸ لایت مدل ۲۰۱۷ همانند گوشی نووا لایت در برخی از مناطق جهان به فروش خواهد رسید.
گوشی‌ هوشمند میان‌رده‌ی هواوی پی ۸ لایت ۲۰۱۷، در جریان برگزاری CES 2017 رسما معرفی شد. حال اطلاعات جدیدی در مورد این دستگاه در دسترس قرار گرفته است که بر اساس آن، گفته می‌شود این محصول در بازارهایی که گوشی هواوی نووا لایت عرضه‌ می‌شود، به فروش خواهد رسید.
 
ایوان‌ بلس افشاگر معروف توییتی منتشر کرده که در آن دو عکس از یک گوشی هوشمند به چشم می‌خورد. یکی از این گوشی‌ها هواوی پی ۸ لایت ۲۰۱۷ و دیگری هواوی نووا لایت نام دارد. هر دو گوشی هوشمند مورد بحث با عبارت مشابهی توصیف شده‌اند: «قدرت بدون توقف.»
 
گوشی هوشمند هواوی پی ۸ لایت ۲۰۱۷، قبلا در کشور انگلیس و برخی مناطق اروپا با قیمت ۲۳۹ یورو (۲۵۵ دلار) عرضه شده است. البته ایوان بلس به این مورد اشاره نکرده که پی ۸ لایت ۲۰۱۷ دقیقا در همان مناطقی به فروش خواهد رسید که گوشی نووا لایت عرضه شده است. از آنجا که انتظار می‌رود گوشی هوشمند پی ۸ لایت مدل ۲۰۱۷ در آینده‌ای نزدیک در برخی از کشورهای آمریکای لاتین هم عرضه شود، می‌توان احتمال داد گوشی هواوی نووا لایت هم در این بازارها به فروش برسد.
 
گوشی هوشمند مورد بحث در واقع نسل جدید گوشی هواوی پی ۸ لایت ۲۰۱۵ است. این محصول از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی از نوع IPS بهره می‌برد. کیفیت صفحه‌نمایش به کار گرفته‌شده در این گوشی فول اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) است. این گوشی هوشمند از پردازنده‌ی کایرین ۶۵۵ بهره می‌برد. همان‌طور که می‌دانید گوشی هوشمند آنر ۶ ایکس نیز دقیقا به همین چیپ‌ست مجهز شده است. از دیگر مشخصات محصول مورد بحث می‌توان به حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی آن اشاره کرد. البته امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی نیز در این گوشی وجود دارد.
 
هواوی پی ۸ لایت ۲۰۱۷ از یک دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.0 بهره می‌برد که یک فلش ال‌ای‌دی نیز در کنار آن تعبیه شده است. این محصول همچنین یک دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی سلفی دارد. در لبه‌ی کناری گوشی سنسور اثرانگشت قرار گرفته و سیستم‌عامل پیش‌فرض این محصول اندروید ۷.۰ نوقا است. البته مثل همیشه رابط کاربری انحصاری هواوی موسوم به EMUI 5.0 روی این سیستم‌عامل اعمال شده است. باتری پی ۸ لایت ۲۰۱۷ از نوع غیرقابل تعویض است و ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد.
 
گوشی هوشمند مورد اشاره در حال حاضر در رنگ‌ مشکی در دسترس مشتریان قرار گرفته است و انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک با رنگ‌های طلایی و سفید نیز عرضه شود. فعلا نمی‌توان این موضوع را تأیید کرد که هواوی پی ۸ لایت ۲۰۱۷ چه زمانی در بازارهای آمریکا به فروش خواهد رسید. همان‌طور که در بالا هم اشاره شد، ظاهرا این محصول به‌زودی در کشورهای آمریکای لاتین در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 
نظر شما در این مورد چیست؟