صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ایزدی در جلسه ستاد بازآفرینی استان اعلام کرد:

بازآفرینی محلات ناکارآمد بندر عباس از اولویت‌های اصلی ستاد ملی بازآفرینی شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی از تشکیل صندوق بازآفرینی استان هرمزگان خبر داد و گفت: بازآفرینی محلات ناکارآمد بندر عباس به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی ستاد ملی بازآفرینی شهری به شمار می‌رود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در ستاد بازآفرینی استان هرمزگان اظهار داشت: برنامه باز آفرینی محلات هدف شهر بندر عباس بعنوان یکی از هفت اولویت نخست کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران  قرار گرفته است.
ایزدی در این نشست با بیان اینکه قریب به پنجاه درصد از جمعیت شهر بندرعباس در مناطق حاشیه و ناکارآمد زندگی می‌کنند اعلام کرد: ضروری است با همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های دخیل به ویژه شهرداری و دستگاه‌های دولتی مرتبط و همچنین زمینه‌سازی برای حضور بخش خصوصی برنامه‌های ارتقای کیفیت زندگی در این محلات به عنوان یک اولویت و ضرورت در دستور کار قرار گیرد.
وی در ادامه با تأکید بر اهمیت نقش مدیریت شهری و حمایت از شهرداری‌ها در اجرای برنامه‌های بازآفرینی افزود: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده مسائل موجود در حوزه، یارانه سود تسهیلات نوسازی و دیون دولت به شهرداری‌ها بابت تخفیف عوارض پروانه ساختمانی در قالب توافقنامه فی‌مابین با سازمان مدیریت در حال حل و فصل است.
مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه بازآفرینی شهر بندرعباس در اولویت کارهای شرکت عمران  و بهسازی قرار دارد گفت: اراضی ۳۵۰هکتاری شمال شهر بندرعباس به عنوان اراضی  پشتیبان و سرمایه‌ای بوده که در این راستا صندوق بازآفرینی استان تشکیل خواهد شد و این اراضی به عنوان پشتوانه این صندوق قرار خواهد گرفت.
وی افزود: با راه‌اندازی این صندوق شاهد سرعت بیشتری در اجرای برنامه‌های بهسازی و نوسازی محلات هدف خواهیم بود.
معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه افزایش ایمنی و امنیت و همچنین ارتقای هویت از محورهای اصلی برنامه‌های بازآفرینی محدوده‌ها و محلات هدف هستند افزود: ایجاد سر زندگی در محلات ناکارآمد با افزایش سرمایه اجتماعی و ارتقای توانمندی‌های اقتصادی و اجتماعی ساکنان این محلات امکان‌پذیر است.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی برنامه بازآفرینی محدوده و محلات ناکارآمد شهر بندر عباس بعنوان یکی از اولویت‌های ستاد ملی بازآفرینی شهری در دستور کار قرار گرفته است لذا تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دخیل باید ضمن همراهی و هماهنگی، اولویت اقدامات را در اجرای برنامه‌های مصوب ستاد قرار دهند.
مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با مثبت ارزیابی کردن اقدامات شهرداری و اداره‌کل راه و شهر سازی  در خصوص برنامه‌ریزی اسکان مجدد برای ساکنان واقع در مناطق در معرض خطر و بحران گفت : ساکنین  که در مناطق خطر و بحران  زندگی می‌کنند در آینده نزدیک به محلات امن و قابل زندگی منتقل خواهند شد.
گفتنی است در این نشست مجید روستا و هوشنگ عشایری از اعضای هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری، نماینده مردم شهر بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، معاونت  فنی  و عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهر سازی استان، فرماندار، شهردار شهر بندر عباس و دیگر  اعضای ستاد استان حضور داشتند.