صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نتایج تحقیق میدانی وب‌سایت ونگیج (venngage) نشان داده است:

اینفوگرافیک؛ اثربخش‌ترین محتوای بصری

نتایج تحقیق میدانی وب‌سایت ونگیج (venngage) نشان داده است که از بین ۳۰۰ برند مختلف در سال ۲۰۱۶ حدود ۷۷ درصد برندها بین ۷۱ تا ۱۰۰ درصد از...
محتوای خود را به شکل بصری تولید و منتشر کردند 
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از هفته نامه شنبه، نتایج تحقیق میدانی وب‌سایت ونگیج (venngage) نشان داده است که از بین ۳۰۰ برند مختلف در سال ۲۰۱۶ حدود ۷۷ درصد برندها بین ۷۱ تا ۱۰۰ درصد از محتوای خود را به شکل بصری تولید و منتشر کردند. انواع محتواهای بصری استفاده شده به ترتیب اولویت شامل عکس‌های آرشیوی، اینفوگرافیک، تصویرسازی، ویدئو، پرزنتیشن، نمودارها، نمایش تصویری داده‌ها، گیفز و نقل‌قول‌های تصویری بود. اما در ارزیابی اثربخشی این محتواها درصد کمی از عکس‌های آرشیوی استفاده شده اثر مثبتی داشتند و بیشترین اثربخشی مختص محتوای اینفوگرافیک و تصویرسازی بوده است. سپس استفاده از نمودارها و نمایش تصویری داده‌ها اثربخش بود، ویدئوها و پرزنتیشن‌ها در رتبه سوم اثربخشی، عکس‌های آرشیوی چهارم و رتبه آخر مربوط به گیفزها (gifs) و نقل‌قول‌های تصویری (memes) بوده است. در مورد زمان درنظر گرفته شده برای تولید محتوا حدود ۷۱ درصد بازاریابان کمتر از ۵ ساعت در هفته، ۱۸ درصد از آنها بین ۵ تا ۱۵ ساعت در هفته و ۱۱ درصد آنها بیش از ۱۵ ساعت در هفته زمان خود را صرف تولید محتوای بصری می‌کردند.
بازاریابان محتوا روش‌های مختلفی را برای تولید محتوای بصری استفاده می‌کردند. حدود ۳۲ درصد آنها از ابزارهای آنلاین طراحی گرافیکی، ۳۰ درصد از نیروی کار گرافیک تمام وقت، ۲۴ درصد نیروی فریلنس و ۱۴ درصد از روش‌های دیگری مثل اینستاگرام، فلیکر و فتوشاپ استفاده می‌کردند. بزرگ‌ترین چالش‌هایی که آنها در ایجاد محتوای بصری جذاب با آن مواجه بودند شامل تولید مستمر و منسجم محتوای بصری در طول سال، تولید محتواهای بصری با بهترین طراحی، جذب مخاطب توسط محتواهای بصری طراحی شده و دستیابی به منابع قابل اعتماد و داده‌های جذاب بود. اکثریت بازاریاب‌ها اهمیت ایجاد محتوای بصری در طرح بازاریابی سال ۲۰۱۷ را بسیار ضروری قلمداد کردند. در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۳ درصد برندها بیش از ۲۰ درصد بودجه بازاریابی خود را صرف تولید محتوای بصری کردند و طبق استراتژی بازاریابی آنها این درصد برای سال ۲۰۱۷ حدود ۵۷ درصد خواهد شد. این امر نشان‌دهنده رشد ۱۴ درصدی برندهایی است که تصمیم دارند از محتوای بصری در استراتژی بازاریابی محتوای خود تا پایان سال جاری استفاده کنند.
این تحقیق نشان می‌دهد که اکثریت بازاریابان از اهمیت بازاریابی محتوا و استفاده از محتوای بصری آگاه هستند و بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود را برای سال جاری بر مبنای محتوای بصری قرار داده‌اند. واقعیت این است که مخاطبان شما با حجم زیادی از داده‌های متنی مواجه هستند. آنها از روش‌های گرافیکی و داده‌های بصری به منظور دسترسی به خلاصه مطلب و مهم‌ترین پیام آن استفاده می‌کنند. بر اساس قانون چانکینگ (Chunking) بسیاری از افراد اطلاعات را از طریق تقسیم‌کردن آنها به بخش‌های کوچک‌تر به خاطر می‌سپارند، بنابراین سعی کنید مهم‌ترین بخش‌های اطلاعاتی که می‌خواهید به مخاطبان خود بدهید را با استفاده از اینفوگرافیک، تصویرسازی، نمودار و سایر روش‌های بصری خلاصه و منتشر کنید.