صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران

ارزش معاملات فرابورس ایران از 5 هزار میلیارد ریال گذشت

معاملات فرابورس ایران یک روز مانده به پایان هفته کاری جدید با رشد قابل ملاحظه حجم و ارزش معاملات و نیز سبزپوشی آیفکس همراه شد.
به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات امروز سه شنبه 19 بهمن ماه 213 میلیون ورقه به ارزش 5056 میلیارد ریال در بازارهای مورد مبادله قرار گرفت که نسبت به روز کاری گذشته با رشد چشمگیری روبه‌رو شد.
رصد معاملات در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نشان می‌دهد نزدیک به 83 میلیون سهم به ارزش 313 میلیارد ریال در این بازارها دادوستد شده که نماد «غشهداب» با 9.5 میلیون سهم بالاترین حجم و نماد «بکهنوج» با نقل و انتقال 55 میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملات را تجربه کردند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز در محدوده سبز قرار گرفت و به رشد کمتر از نیم واحدی رضایت داد. به این ترتیب آیفکس نشانگر رقم 835.7 واحدی شد. نماد «مارون» و «شاوان» متحمل بیشترین تاثیر منفی بر آیفکس تا سقف حداکثر 2 واحد شدند در حالی که نمادهای «هرمز» و «سمگا» در نتیجه معاملات مثبت خود سبزپوشی شاخص را نتیجه دادند.
نمادهای «کرمان»، «اپرداز» و «افرا» در حالی بالاترین افزایش قیمت روبه‌رو شدند که نمادهای «بهپاک»، «خدیزل» و «غشهداب» بیشترین افت قیمت در حدود 5 درصد را به ثبت رساندند.
بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس روز جاری دادوستد 3.3 میلیون ورقه به ارزش 3351 میلیارد ریال را تجربه کرد که در 906 دفعه معاملاتی صورت گرفت. در این بازار اوراق اجاره دولتی آموزش و پرورش به میزان 1.5 میلیون ورقه به ارزش 1500 میلیارد ریال پذیره‌نویسی شد و در صدر نمادهای مورد معامله در این بازار ایستاد.
در تابلوی اوراق تسهیلات مسکن نیز اوراق تسه دی ماه 95 در حالی بالاترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد که اوراق تسه شهریور 94 بیشترین قیمت را به خود اختصاص داد. قیمت این اوراق نیز روز جاری در بازه 758 تا 777 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.
در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نماد «شگامرون» معامله 32 هزار و 800 ورقه به ارزش 1.8 میلیارد ریال را شاهد بود. قیمت این سهم امروز با رشد بیش از 2 درصدی همراه شد.