صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان هرمزگان مطرح شد:

راه و شهرسازی به دنبال افزایش کیفیت زندگی در شهرها

جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان هرمزگان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار هرمزگان و مدیرکل راه و شهرسازی استان در استانداری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، محمد سعید ایزدی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در استانداری هرمزگان برگزار شد، افزود: بسیاری از موضوعات مهم از جمله امنیت، سلامت و... در توسعه شهری مغفول مانده که دولت برای تحقق آن در برنامه تنظیمی تجدیدنظر کرد و موارد مدنظر گنجانده شد.
وی با بیان اینکه بافت فرسوده شهر بندرعباس صرفاً حاشیه‌نشینی نیست، گفت: در دل شهر نیز بافت‌های فرسوده وجود دارد که امیدواریم با همفکری کارهای لازم را انجام دهیم.
ایزدی با بیان اینکه در ساماندهی بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی، راه و شهرسازی یکی از بخش‌هایی است که ورود می‌کند، گفت: هم‌راستا شدن سایر دستگاه‌ها در اجرای این طرح می‌تواند مؤثرتر واقع شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: استان هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس یکی از هفت استانی است در زمینه برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش ایمنی شهری در اولویت قرار دارد.
ایزدی با بیان اینکه یکی از راه‌حل‌های وزارت راه و شهرسازی مدیریت منابع است که می‌توان از این طریق کارهای بزرگی انجام داد، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم صندوق بازآفرینی شهری در بندرعباس تشکیل شود که این صندوق می‌تواند برای رفع مشکل بافت‌های فرسوده تسهیلات ارائه دهد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران بیان کرد: تاکنون دو هزار و ۷۰۰ فقره  تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در هرمزگان پرداخت شده است.
همچنین غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در این جلسه افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دو هزار و ۴۰۰ پرونده در اجرای طرح سنددار کردن زمین‌های تصرفی پیش از سال ۸۳ تشکیل و ۱۵۰۰ سند در حال صادر شدن است.
وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک حدود ۵ هزار سند در اجرای این طرح صادر خواهد شد.
شیری همچنین به معضلات پیش روی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: استان هرمزگان در بافت فرسوده معضل دارد به طوری که ۴۶ درصد شهر بندرعباس بافت فرسوده است.
وی تصریح کرد: در راستای رفع این مشکل با همکاری شهرداری اقداماتی صورت گرفته است اما نیازمند گام‌های بلندتری هستیم که امیدواریم با بازدیدهای صورت گرفته از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی موانع پیش رو مرتفع شود.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ابراز امیدواری کرد، در تصمیم‌گیری اساسی رفع معضل بافت فرسوده اختیارات لازم به استان تفویض شود.
جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز در این نشست با تأکید بر اینکه دبیرخانه این ستاد باید فعال‌تر شود، عنوان کرد: طرح‌های بازآفرینی باید بر اساس آئین‌نامه پس از تصویب در ستاد استانی عملیاتی شود.
وی ادامه داد: تشکیل صندوق بازآفرینی نیز پیشنهاد خوبی است که نیاز است منابع آن تأمین شود.
استاندار هرمزگان افزود: مناطق پرخطر و آسیب‌پذیر که احتمال حادثه در آن‌ها وجود دارد، باید در اولویت بازآفرینی شهری قرار گیرند.