صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون رئیس جمهوری :

بدعهدی امریکا در برجام ناقض ارزش و بزرگی کار انجام شده نیست

معاون رئیس جمهوری در امور خانواده و زنان گفت : بدعهدی دولت آمریکا به عنوان یک طرف توافق برجام ، ناقض ارزش های این توافق تاریخی و بسیار بزرگ نیست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،شهیندخت مولاوردی شامگاه دوشنبه در نشست با هنرمندان، فرهیختگان و نخبگان استان اردبیل افزود: دولت آمریکا فقط یک طرف توافق برجام است درحالی که چهار کشور قدرتمند دیگر نیز آن را امضاء کرده و بر سر پیمان خویش هستند.
وی با بیان اینکه برجام یک توافق کم نظیر و یک دست آورد و موفقیت بزرگ دولت تدبیر و امید می باشد، اظهار کرد : اینکه یک رئیس جمهوری که به تازگی بر مسند دولت در آمریکا نشسته سخن از پاره کردن برجام براند تاثیر چندانی در اصل موضوع ندارد و بطور یقین قسمت عظیمی از این توافق براساس مستندات آن به پیش خواهد رفت. 
وی ادامه داد: پس از توافق برجام ، 12 قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس انرژی اتمی لغو شد و جمهوری اسلامی ایران از تهدید منشور بین المللی خارج شد که چنین اقدامی بدون جنگ،اشغال نظامی و تغییر رژیم در دنیا سابقه نداشته است. 
مولاوردی با بیان اینکه هرچند رئیس جمهوری جدید آمریکا سخنانی علیه مسلمانان جهان مطرح می کند، اما بطور یقین طرح ایران هراسی که قبل از برجام ازسوی بدخواهان این مرز و بوم تدارک دیده شده بود از برنامه خارج شده و تنش ها علیه کشورمان در مجامع جهانی از میان رفته است.
وی به دیگر گشایش های ایجاد شده در بعضی از حوزه های اقتصادی کشور پس از توافق برجام اشاره و یادآروی کرد: لغو تحریم های مالی ، بیمه ، کشتیرانی و .. ازجمله این تحول های مثبت می باشد و مردم ایران بتدریج آثار مفید آنها را در زندگی روزمره خویش احساس خواهند کرد.
معاون رئیس جمهوری در امور خانواده و زنان در قسمت دیگری از سخنانش با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت : انقلاب اسلامی ایران دست آوردهای بزرگ و بی سابقه ای داشته که بعضی از آنها مانند تحقق شعار استقلال و عدم وابستگی به قدرت های بزرگ را نمی توان کتمان کرد.
وی بازخوانی اهداف وقوع انقلاب ایران را در هر دوره ای و به خصوص در زمان کنونی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در این صورت می توان راه این بی نظیرترین رویداد قرن بیستم را به شکل درست ادامه داد و به همه اهداف و شعارهای آن دست یافت. 
وی علاوه بر دستیابی به استقلال سیاسی، تبدیل ایران به یک قدرت سیاسی و نظامی و دفاعی بلامنازع در منطقه، وجود جوانان با استعداد فراوان به عنوان یک فرصت ارزشمند و موارد دیگری را از دست آوردهای خطیر این انقلاب ذکر کرد. 
**ضعف ها ها کاستی ها
مولاوردی ، در عین حال تشریح کرد : باوجود دست آوردهای بزرگ که انقلاب اسلامی ایران به ارمغان آورد هنوز با بعضی ضعف ها ، کاستی ها و مشکل ها در بخش های گوناگون در جامعه مواجه می باشیم که نباید در برابر آنها بی تفاوت بود و باتوجه به گذشت 38 سال از عمر انقلاب درست نیست که بازهم آنها را به حساب جوانی انقلاب و بی تجربگی ها گذاشت.
وی گفت: در ارتباط با تبدیل شدن به یک اقتصاد قدرتمند و پایدار که تامین کننده نیازهای جامعه بدون وابستگی به نفت باشد و توان رقابت با قدرت های اقتصادی جهان را داشته باشد موفقیت چندانی به دست نیاورده ایم.
او همچنین نرخ بیکاری دو رقمی ، نبود توسعه متوازن و نابرخورداری بعضی از استانها مانند اردبیل در مقایسه با سایر نقاط کشور با وجود داشتن استعداد و ظرفیت و منابع غنی زیاد ، بعضی مشکل ها و معضل ها در زمینه آب ، خاک و آلودگی های محیط زیست ، نبود رضایت کامل خانواده ها از رفاه اجتماعی ، بروز پدیده فرار مغزها ، ناکارآمدی نظام اداری ، ورشکستگی صندوق های بازنشستگی و رشد بعضی از آسیب های اجتماعی مانند طلاق ، اعتیاد و خشنونت را ازجمله مواردی دانست که مشکل ها ی فراوانی را در جامعه سبب می شوند.
مولاوردی افزود : باید با ارزیابی ؛ بررسی و شناخت واقع بینانه وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب و اهدافی که برای آینده ترسیم نموده ایم در حوزه های مختلف حرکت نماییم. 
او بیان کرد: دولت تدبیر و امید برای مهار و کنترل آسیب های اجتماعی برنامه ها و اقدام های گوناگون را در دستور کار قرار داده و پنج اولویت در این زمینه و به خصوص برای رفع معضل اعتیاد ، طلاق ، خشونت و حاشیه نشینی به همراه اعتبارهای لازم در نظر گرفته است.
به گفته او، برنامه کنترل پدیده زیانبار طلاق در جامعه در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده که همگام با پیشگیری از سایر آسیبهای اجتماعی دیگر در برنامه پنج ساله ششم دولت به شکل جدی به اجرا درخواهد آمد.
وی گفت : بیکاری جوانان ؛ یک دغدغه مشترک برای همه مدیران و دست اندرکاران ، فارغ از گرایش ها و طیف های جناحی و سیاسی می باشد چرا که هر خانواده ای درگیر این معضل است و بطور قطع برای رفع آن باید با وفاق و انسجام هرچه بیشتر وقت گذاشت و مانند روزهای پیروزی انقلاب که جامعه یکپارچه سرشار از خلوص و گذشت بود کار کرد.
وی همچنین با بیان اینکه معضل بیکاری به عنوان مهمترین دغدغه دولت می باشد، افزود : اکثر نشست های هیات دولت حول محور اشتغال جوانان ، رونق تولید ، تکمیل طرح ها و پروژه های تولیدی نیمه تمام و موضوع هایی از این دست تشکیل می شوند.
مولاوردی که به عنوان نماینده دولت به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در اردبیل حضور یافته ، در این نشست که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل ترتیب یافت ابتدا سخنان نمایندگان گروهها و طیف های گوناکون جامعه را شنید.
افزایش بعضی از آسیب های اجتماعی ، به خطر افتادن بنیان های خانواده ، کم رنگ شدن کارکردهای خانواده ، بیکاری ، وجود بعضی از کاستی ها در نظام اداری و مسایلی از این قبیل ازجمله مشکل ها و مواردی بود که به همراه بعضی پیشنهادها ازسوی حاضران در این نشست مطرح شد.
مجید خدابخش استاندار اردبیل نیز در ابتدای این نشست طی سخنان کوتاه با گرامیداشت دهه مبارک فجر این روزها را فرصت مغتنم برای بیان دست آوردهای نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید و نیز طرح مسایل و کاستی هایی موجود در حوزه های گوناگون به همراه ارایه پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت جامعه دانست و افزود: به اتفاق خانم مولاوردی قبل از آمدن به این نشست با خانواده یکی از شهیدان گرانقدر مدافع حرم دیدار و گفت و گو داشتیم.
معاون رییس جمهوری برای یک دیدار 2 روزه از استان اردبیل دوشنبه وارد اردبیل شد. مولاوردی با امام جمعه اردبیل، خانواده شهدای مدافع حرم ، فعالان اقتصادی نیز دیدار کرده و فردا نیز برنامه هایی در استان خواهد داشت.