صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در ۱۰ ماه منتهی به پایان دی ماه امسال؛

حدود سه میلیون بازرسی از صنوف سراسر کشور در سال جاری انجام شد

آمار بازرسی ها از صنوف سراسر کشور توسط بازرسان اتاق اصناف در ۱۰ ماه منتهی به پایان دی ماه امسال در مجموع به ۲ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۲۰۰ فقره رسید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، از این تعداد برای  ۱۵۰ هزار و ۱۷۱ فقره با برآورد جریمه پیشنهادی به  ارزش بیش از ۴۲۳ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال پرونده تشکیل شده است.
در دوره مورد گزارش، تعداد  ۱۱۴ هزار و ۸ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که  ۵۹ درصد در بخش کالا و ۴۱ درصد در بخش خدمات بود.
از مجموع شکایات دریافتی ۲۲ درصد به صورت حضوری ،   ۵۹ درصد  تلفنی و   ۱۹ درصد به صورت کتبی دریافت و پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۰۹ هزار و ۵۸۴ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده است.
از کل شکایات قابل پیگیری و ارسالی به ادارات و مراجع ذیربط برای برخورد قانونی ۱۶ درصد منجر به رضایت شاکی،   ۳۳ درصد متخلف،   ۳۴ درصد غیر متخلف و   ۱۷ درصد در دست بررسی است .
بر اساس گزارش معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ، گوشت مرغ ، گوشت قرمز و  قند و شکر و در بخش خدمات  مربوط به  درودگران ومبلسازان و قالیشویان و بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و عدم صدور صورتحساب است.