صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس اتاق اصناف مشهد اعلام کرد:

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برای حمایت از تولید داخل همزمان با فروش فوق العاده صنوف

رییس اتاق اصناف مشهد اعلام کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با هدف حمایت از تولید داخلی از ۱۳ تا ۲۰ اسفند ماه آینده در مشهد برگزار خواهد شد.
به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمود بنانژاد در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر گفت: طبق روال همه ساله کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مثل پوشاک، کیف، کفش، مواد شوینده ،مواد غذایی، آجیل و… در آن عرضه خواهد شد و همزمان فروش فوق العاده را درزمینه کیف، کفش و پوشاک در سطح شهر خواهیم داشت.
وی ضمن تأکید برعرضه کالاهای داخلی در نمایشگاه بهاره اظهار داشت: نمایشگاه بهاره با نظارت و برنامه ریزی اتاق اصناف  با ۲۰ درصد تخفیف برگزار خواهد شد .
رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به مراحل قیمت گذاری کالاها در نمایشگاه خاطرنشان کرد: پس از جذب افراد جهت شرکت در نمایشگاه مذکور ، نمونه های کالاهای قابل عرضه آنها براساس قیمت روز بازار کارشناسی و قیمت گذاری شده و پس از پلمپ در محل غرفه نصب شده که کالاهای عرضه شده آنها در نمایشگاه باید مانند نمونه پلمپ شده باشد.
بنانژاد ضمن اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه پاییزه گفت: برگزاری نمایشگاه پاییزه در ۴ یا ۵ قلم کالای خیلی خاص است که در این مورد استفاده از فضای نمایشگاهی با وسعت زیاد ضرورت نداشته وبا توجه به اینکه  اقلام کالایی مورد نیاز در سطح شهر به اندازه کافی و وافی، با قیمت مناسب وجود داشت ، به جای برگزاری نمایشگاه بحث فروش فوق العاده را در مجتمع ها  و در مجموعه های صنفی پیاده سازی کردیم.
وی با ارائه توضیحاتی در خصوص مالیات برارزش افزوده صنوف اضافه کرد: صندوق مکانیزه باید درست اجراشود تا بستر مناسب برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده ایجاد شود، ضمن اینکه ما تاکنون ۲۳ پیشنهاد را برای اصلاح مسایل مربوط به مالیات برارزش افزوده به اتاق اصناف ایران و مجلس ارائه کرده ایم.
رئیس اتاق اصناف مشهد اظهار داشت: برای مثال طلا و جواهر یک کالای سرمایه ای است و گرفتن ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای یک کالای سرمایه ای  اجحاف در حق مردم محسوب می شود،  ما در این مورد  پیشنهاد داشتیم که ارزش افزوده از دستمزد ساخت و سود آن گرفته شود.
بنانژاد با بیان قانون جامع مالیاتی مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص مالیات خرده فروشان که در سال ۹۵ اجرایی شد، خاطرنشان کرد: در بندهای الف، ب و ج این قانون تغییراتی اساسی حاصل شده که به احتمال قوی  درسال آینده مالیات علی الرأس نخواهیم داشت .
وی بیان کرد: اتاق اصناف مشهد آموزش هایی را در زمینه آموزش قانون جامع  مالیاتی برای متصدیان واحدهای صنفی برگزار کرده که موجب افزایش سطح آگاهی افراد در پرداخت مالیاتها و جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی آنان شده است.
رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: در رابطه با طرح شناسایی واحدهای صنفی  غیرمجاز طرحی را براساس بند ب ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم  توسعه کشوردر راستای برخورد با واحدهای صنفی غیر مجاز داریم که برهمین اساس با چند برابر کردن برخی از خدمات آنها مثل آب، برق و  سایر خدمات، آنها را ملزم به دریافت پروانه کسب خواهیم کرد.
به گزارش رسیده از روابط عمومی اتاق اصناف مشهد، بنانژاد افزود: طرح ایجاد شاخص برای واحدهای صنفی در راستای شناسایی صنوف با استفاده از ظرفیت های اصناف و اتحادیه های صنفی پس از تصویب از ابتدای سال اجرایی خواهد شد.
وی درباره عملکرد بازرسی و نظارت اصناف را که در پنج پایگاه (پایگاههای میدان بیت المقدس، طبرسی، الماس شرق، بلوار معلم و پایگاه  مرکزی در اتاق اصناف مشهد در دو نوبت صبح و بعد از ظهر) مستقر هستند؛ گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۴۱۴ هزار و ۱۶۳ فقره بازرسی انجام شده که در این خصوص ۲۸ هزار و ۳۳۰ پرونده تشکیل شد ضمن اینکه ۴۸ هزار بازرسی نیز به صورت مشترک با اتحادیه ها انجام شده است.
رئیس اتاق اصناف مشهد ارزش پرونده های متشکله در سطح شهر مشهد را حدود ۸۲ میلیارد ریال در سطح اصناف مشهد برآورد و اضافه کرد: ارزش ریالی پرونده های متشکله در سطح استان ۳۷۵ میلیارد ریال بوده که صنوف تولیدی و توزیعی را دربر می گیرد. همچنین شکایات کتبی یک هزار و ۸۰۹ مورد، شکایات تلفنی ۹ هزار و ۷۱۷ مورد و مبالغ برگشتی در ۱۰ ماهه سال جاری به شاکیان حدود ۲۷ میلیارد ریال  است.
وی با اشاره به داوری اصناف در دستگاه قضا بیان داشت: در این خصوص توافق نامه نهایی با اتاق اصناف ایران بسته شد و سه استان خراسان رضوی، اصفهان و تهران به صورت پایلوت از یک ماه آینده  کار خود را در بحث داوری به عنوان حکمیت آغاز خواهند کرد و واحد داوری اتاق در مرکز استان ایجاد شده که رأی صادره به عنوان حکمیت در دستگاه قضا اعتبار خواهد داشت.
رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به توهین رئیس جمهور آمریکا به ملت فهیم و انقلابی ایران  خواستار حضور پرشور اصناف در راهپیمایی ۲۲ بهمن شد و در ادامه افزود: شرکت پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن صحنه نمایش بیداری و هوشیاری ملت اسلامی، اتحاد و همدلی و توجه به سرنوشت کشور و اعلام بیزاری از دشمنان نظام اسلامی است.