صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب خبر داد:

بهره‌برداری از پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین تا پایان سال ۹۶

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب از تکمیل و بهره‌برداری عملیات دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین به طول ۱۷۲ کیلومتر تا پایان سال ۹۶ خبرداد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی خدایی در مراسم بهره‌برداری از پروژه توسعه ایستگاه راه‌آهن زنجان و آغاز عملیات دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین ضمن تشکر از پیمانکاران پروژه اظهار کرد: دو خطه کردن محور زنجان-قزوین و زنجان-تهران یکی از آرزو های دیرینه هم استانی‌های عزیز در خطه پایتخت نیز هست که با اهتمام وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن مصوب و اجرایی شده است.
وی افزود: عملیات این پروژه در چهار قطعه توسط چهار پیمانکار با دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود اجرای این پروژه تا پایان ۹۶ به بهره‌برداری برسد.
مدیرکل راه آهن شمال غرب با اشاره به اهداف دوخطه کردن این محور بیان کرد: قابلیت جابه‌جایی بار و مسافر، ارتقای ایمنی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش آلاینده‌ها مهمترین اهداف این پروژه محسوب می‌شود.
به گفته وی چهار قطعه این پروژه شامل قزوین- سیاه باغ، سیاه باغ- زرین دژ، زرین دژ- سلطانیه، سلطانیه- زنجان می‌شود. بیش بینی شده با بهره‌برداری از این پروژه سرعت قطارهای مسافربری به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و میزان حمل بار محوری برای قطارهای باری به ۳۰ تن برسد.
خدایی در ادامه به پروژه توسعه ایستگاه زنجان اشاره کرد و گفت: این پروژه به مساحت اعیانی ۸ هزار و ۴۰۰ متر مربع در سه طبقه به صورت سازه اسکله بتونی با نمای شیشه اسپایدر و کامپوزیت ساخته شده است و دارای تاسیسات شامل چیلر تراکمی و هواساز و فن کوئل، همچنین تاسیسات حرارتی شامل سیستم حرارت مرکزی است.
مدیرکل راه آهن شمال غرب خاطر نشان کرد: سالن‌های انتظار، رستوران، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی عمومی، صندوق امانات، اتاق مادر و کودک، پارکینگ، فروشگاه محوطه، آژانس مسافری، ۵ دستگاه آسانسور بار و مسافر، سیستم اعمال و اطفای حریق از جمله فضاهای رفاهی و خدماتی این پروژه محسوب می‌شود.
وی در پایان یادآورشد: ایستگاه جدید زنجان بر اساس معیارهای پدافند غیرعامل با حضور وزیر راه و شهرسازی تقدیم مردم شریف زنجان خواهد شد.
گفتنی است پس از اتمام این مراسم پروژه توسعه ایستگاه راه‌آهن زنجان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد و عملیات دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین با دستور وی آغاز شد.