صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین:

20 روستای استان قزوین از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین اعلام کرد: هم‌زمان با دهه مبارکه فجر و با بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی این شرکت، 20 روستای استان از نعمت الهی آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "محمّد محمّدعلیزاده" با اعلام این مطلب افزود: برای اجرای این خدمات اعتباری بیش از 80 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها ظرفیت آبی استان همچنان بالاتر از میانگین کشوری قرار می‌گیرد که از جمله این طرح‌ها می‌توان به اجرای سه طرح آبرسانی در حوزه شهرستان قزوین و سه طرح آبرسانی در حوزه شهرستان آبیک اشاره کرد.
مهندس "محمّدعلیزاده" در ادامه از اجرای هفت طرح آبرسانی در روستاهای حوزه شهرستان بویین زهرا و افتتاح و بهره برداری از آن‌ها در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
وی اجرای این پروژه‌ها را با توجه به محدودیت اعتبارات خواند و بر ضرورت پیگیری و تخصیص اعتبارات لازم از سوی مراجع ذیصلاح تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین همچنین بر ضرورت حفاظت از تاسیسات ارزشمند آبرسانی از سوی روستاییان تاکید کرد و خاطر نشان نمود که در بسیاری از مواقع اجرای اینگونه پروژه‌ها برای دولت بسیار هزینه بر بوده و لازم است اهالی روستاها در نگهداری آن فعال باشند.
وی در خاتمه همچنین میزان و پراکندگی بارش‌های سال جاری را در سطح استان دور از انتظار و وقوع کم آبی در تابستان سال آینده را محتمل دانست و خواستار رعایت بیش از پیش استفاده از منابع آبی موجود شد.