صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فعالان اقتصادی ایالت راینلند فالتز آلمان به اتاق ایران آمدند

عزم آلمان‌ها برای توسعه مناسبات با ایران

هیات تجاری ایالت راینلند فالتز آلمان با حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با فعالان بخش خصوصی ایرانی دیدار و مذاکره کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، فعالان اقتصادی ایالت راینلند فالتز آلمان عصر هفدهم بهمن ماه با فعالان بخش خصوصی کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار و مذاکره کردند.
هیات 20 نفره آلمانی دومین گروهی است که به سرپرستی مدیرکل وزارتی وزارت اقتصاد، ترابری و کشاورزی این ایالت طی یکسال اخیر به تهران سفر می­ کند. شرکت های معروف این ایالت در زمینه های مختلفی مانند، مواد شیمیایی، کابل، تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی و آتش نشانی، خدمات هوایی و کشاورزی، برای افزایش همکاری با ایران اعلام آمادگی کردند.
 در این نشست، ابوالفضل رهنما، مدیرکل اداره روابط دوجانبه امور بین الملل اتاق ایران، نیاز کشور به آبیاری نوین را یکی از زمینه های مهم همکاری بین ایران و آلمان داسنت و گفت: «با توجه به کمبود منابع آبی و شرایط آب و هوایی ایران، نیاز به مدیریت منابع آب، پیاده سازی و به‌روزرسانی شیوه های نوین کشاورزی بسیار اهمیت دارد که در این راستا چند شرکت آلمانی دیدارهای خوبی با مقامات وزارت کشاورزی داشتند.»
رهنما با اشاره به اینکه اتاق ایران طی یکسال اخیر به طور متوسط در هرماه یک هیات اقتصادی از آلمان را پذیرش کرده افزود: «وزیر خارجه فرانسه هم با هیاتی از انجمن کارفرمایان این کشور به تهران آمد و شنبه آینده پذیرای نخست وزیر سوئد به همراه یک هیات اقتصادی هستیم؛ این نشان دهنده پتانسیل های موجود در بازار ایران و منطقه است.»
جو واین گارتن مدیرکل وزارتی وزارت اقتصاد، ترابری و کشاورزی ایالت راینلند فالتز آلمان، تاثیر و سهم این ایالت در اقتصادی آلمان را مهم توصیف کرد و گفت: «راینلندفالتز با 4میلیون جمعیت 200 هزار شرکت تولید کننده کوچک و متوسط دارد که بیش از 50 درصد تولیدات آنها به خارج از آلمان صادر می شود.»
وی افزود: «دولت محلی در ایالت راینلند فالتز همواره بر توسعه همکاری با ایران تاکید کرده و حمایت های لازم را به عمل می آورد. حضور این هیات در ایران نیز نشان دهنده عزم ما برای افزایش سطح مناسبات است.»
در پایان این نشست، فعالان اقتصادی دو کشور پیرامون توسعه همکاری ها و افزایش مناسبات اقتصادی با یکدیگر مذاکرات رودررو (B2B) برگزار کردند.