صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد

ورود بی‌ضابطه محصولات تراریخته به کشور

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: محصولات تراریخته بدون ضابطه به کشور وارد می‌شود.
علی‌محمد شاعری در نخستین روز از هفدهمین همایش ملی برنج در ساری با بیان اینکه «در کمیسیون کشاورزی با همکاری دولت در تلاش برای حمایت از تولیدات داخلی هستیم» گفت: در نخستین اقدام در جهت حمایت از تولیدات داخلی در مجلس مصوب شد تا صندوق توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ۲۰ درصد منابع خود را به توسعه صادرات اختصاص دهد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به این‌که «دولت مکلف به حمایت از محصولاتی شده که با رعایت الگوی مصرف نیاز داخل را تامین می‌کند،» اضافه کرد: در حال حاضر وزارت جهادکشاورزی سیاست‌هایی را اعلام کرده ولی نمی‌تواند اعمال کند.
شاعری با بیان اینکه «در موضوع برنج تعرفه واردات 5 درصد تعیین شده است» افزود: دولت تصمیم گیری کرد تا تعرفه واردات از ۴۰ درصد به 5 درصد تغییر کند.
این نماینده مجلس با اشاره به این‌که «در جهت ممنوع سازی محصولات تراریخته بدون ضابطه اقدام کردیم» گفت: در حال حاضر بدون برچسب گذاری محصولات وارد کشور می‌شود و هیچگونه نمونه برداری از آن انجام نمی‌شود.
وی افزود: با بیان موضوع و شنیدن نظرات موافق و مخالف در زمینه محصولات تراریخته، فرم‌هایی برای بررسی بیشتر این محصولات تنظیم شد.