صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نماینده اتاق اصناف ایران در کردستان:

ایجاد اشتغال برای جوانان در استان کردستان راهی برای کاهش فعالیت کوله بری

نماینده اتاق اصناف ایران در استان کردستان ، شهرستان دیواندره گفت: بیکاری، نبود اشتغال و فقر باعث شده تا جوانان زیادی برای تامین امرار معاش اقدام به کوله بری کنند ...
و بخاطر تامین معاش خود جانشان را از دست بدهند.
به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اصناف ایران، هادی فلاحی با ابراز تاسف از حادثه فوت کوله بران با سقوط بهمن افزود: وضعیت اقتصادی و بیکاری در شهرهای مرزی بسیار نامناسب است و لازم است تا مسئولان این فریادهای خاموش را بشنوند و فکری برای اشتغال شهرهای مرزی داشته باشند .
وی تصریح کرد: پیشه کوله بری تحمیلی بسیار سخت و طاقت فرسا و پر خطر است ، این نوع امرار معاش ، چون از مبادی رسمی انجام نمی شود، دائما بر اثر سقوط از کوه یا زیر بارهای سنگین بهمن و یا در  رودخانه های خروشان ، جان و مالشان در معرض تهدید قرار می گیرد ،  اموالشان  نابود ، مفقود و ضبط و خودشان  ناقص العضو و معلول و یا کشته می شوند و جانشان را در راه کسب نان برای زن و بچه هایشان از دست می دهند.
وی تصریح کرد: نبود اشتغال در استان کردستان به عنوان یکی از عارضه های  عقب ماندگی محسوب می شود؛ این استان در ۸ سال جنگ تحمیلی شهدای زیادی را به انقلاب تقدیم داشته و سختی های زیادی را متحمل شده است؛ حال باید برای اشتغال جوانان این استان اقدامی صورت بگیرد .
فلاحی تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص اقلیمی و معیشتی مرزنشینان استان کردستان باید با ایجاد زیرساخت های اقتصادی و صنعتی و … زمینه اشتغال جوان را فراهم کند تا شاهد فعالیت کوله بری و همچنین ورود کالای قاچاق نباشیم.