صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور :

ارائه خدمات مشاوره‌ای به بازماندگان حادثه پلاسکو

معاون دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور از آمادگی بهزیستی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به بازماندگان و آسیب‌دیدگان حادثه پلاسکو خبر داد و گفت: تاکنون روانشناسان بخش خصوصی و دولتی، نیروهای داوطلب و انجمن روانشناسی ایران در این زمینه همکاری خوبی با بهزیستی آغاز کرده‌اند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، گفت: در تلاشیم تا با استفاده از متخصصان روانشناسی و مشاوران تحت نظارت سازمان بهزیستی به سلامت روان افراد حاضر در حادثه پلاسکو، بازماندگان و همچنین آسیب‌دیدگان خدمات مناسبی ارائه کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد: سلامت روان عمومی جامعه برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد و با استفاده از تخصص مشاورین و روانشناسان سعی داریم تا از افزایش آسیب و همچنین تبعات روانی آن جلوگیری کنیم.
معاون دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور همچنین با بیان اینکه در حال حاضر اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور طی ارتباط با خانواده‌های مصدومین و جانباختگان حادثه پلاسکو سعی در کاهش تبعات روانی این حادثه دارد، عنوان کرد: متخصصان روانشناس، مشاور، مددکار و روان‌پزشک داوطلب با حضور در ایستگاه‌های آتش‌نشانی منطقه حسن‌آباد، دولاب، مظفر جنوبی، مولوی، مخبرالدوله، جمال‌زاده در قالب طرح محب در دو شیفت کاری 7:30 الی 19:30 و بعضاً شیفت شب 19 الی 24 خدمات مشاوره‌ای و حمایتی ارائه می‌دهند.
میرمحمد صادقی در پایان با بیان آنکه این طرح همچنان ادامه دارد گفت: در صورت امکان در آینده این طرح را علاوه بر آتش نشانان و خانواده های آنان برای کسبه ساختمان پلاسکو که به علت خسارت های مالی دچار تالمات روحی شده اند نیز ادامه خواهیم داد.