صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نوکیا گوشی هوشمند جدیدش را ۸ اسفند رونمایی می‌کند

کمپانی نوکیا با ارسال دعوت‌نامه‌هایی زمان کنفرانس خبری خود در MWC 2017 را مشخص کرده است که انتظار می‌رود در این کنفرانس از نوکیا پی 1 رونمایی شود.
نوکیا بار دیگر به بازار گوشی‌های هوشمند بازگشته است؛ اما در حال حاضر محصولی که معرفی کرده، به بازار چین محدود می‌شود و همه منتظر فرارسیدن MWC 2017 هستند تا شاهد جدیدترین و قدرتمندترین گوشی هوشمند نوکیا باشند.
از زمانی که نوکیا 6 معرفی شد، منتظر رونمایی از یک پرچم‌دار تمام‌عیار از طرف نوکیا هستیم تا بتوانیم شاهد به اوج رسیدن دوباره کمپانی نوکیا باشیم. این گوشی هوشمند که با نام نوکیا پی 1 یا نوکیا 8 شناخته می‌شود، قرار است از تراشه اسنپدراگون 835 بهره ببرد؛ اما با در نظر گرفتن اینکه سامسونگ تمام تراشه‌های اسنپدراگون 835 را برای گلکسی اس 8 ذخیره کرده است، امکان دارد حتی در صورت معرفی پرچم‌دار نوکیا، عرضه این محصول به تأخیر بیفتد.
البته اقدام سامسونگ بر گوشی‌های هوشمند کمپانی‌های دیگر نیز تأثیر گذاشته است؛ به‌طوری که گفته می‌شود ال‌جی جی 6 ممکن است با تراشه اسنپدراگون 821 عرضه شود و شیائومی می 6 از تراشه‌های اسنپدراگون 835 با فرکانس پایین‌تر استفاده خواهد کرد.
با این حساب نوکیا هم اگر بخواهد پرچم‌دار جدیدش را زودتر به بازار عرضه کند باید از تراشه اسنپدراگون 821 استفاده کند یا اسنپدراگون 835 با فرکانس پایین‌تر در نوکیا پی 1 به کار ببرد. البته برای حدس زدن کمی زود است و باید تا زمان رونمایی از پرچم‌دار جدید نوکیا صبر کرد. در هر صورت از دیگر مشخصاتی که در مورد نوکیا پی 1 می‌دانیم استفاده از نمایشگر 2K و گواهی IP57 است.
اطلاعات جالب زیادی در مورد نوکیا پی 1 وجود دارد که به نمایشگر شفاف IGZO 2K اشاره کردیم. همچنین قرار است نسخه‌های مختلفی از نوکیا پی 1 عرضه شود که برای مثال می‌توان به مدل سرامیکی اشاره کرد. در پشت این گوشی هوشمند قرار است از یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی استفاده شود که طبیعتا خبر خوبی برای علاقه‌مندان به ثبت تصاویر با گوشی هوشمند است.
 
 
 
طبق دعوت‌نامه‌ای که نوکیا ارسال کرده است، کنفرانس خبری این کمپانی قرار است در ۸ اسفند برگزار شود. مدت برگزاری کنفرانس خبری یک ساعت است که برای رونمایی از نوکیا پی 1 می‌تواند کافی باشد.