صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بازگشایی پرونده همکاری دوباره ایران با بانک جهانی

معاون وزیر اقتصاد گفت: پرونده بسته همکاری ایران به عنوان یکی از اعضای بزرگ با بانک جهانی دوباره باز و مناسبات با این نهاد در چارچوب منافع ایران آغاز شد.
محمد خزایی با بیان اینکه به دلیل عدم تعاملات در شرایط تحریم، رتبه اعتباری ایران توسط کشورهای OECD معادل 7 در نظر گرفته شده  بود، افزود: تلاش های زیادی جهت حل اختلافات و پرداخت بدهی ها به موسسات بیمه ای نظیر هرمس انجام شد و نتایج این اقدامات سبب شد تا در جلسه  چندماه پیش کشورهای OECD رتبه اعتباری ایران بهبود یافته و به 6 برسد. 
وی افزود: شواهد موجود نشان  دهنده این است که به زودی رتبه اعتباری ایران به 5 و در سال آینده به 4 برسد. بهبودی رتبه اعتباری کشور نشان می دهد که صرف نظر از برخی نگرش های سیاسی، ریسک اقتصادی و سیاسی ایران کاهش و ضریب امنیت و امنیت بانک ها بهبود پیدا کرده  است.
خزایی تصریح کرد: وقتی رتبه اعتباری یک اقتصاد از 7 به 5 برسد هزینه های بیمه، بهره و شرایط وامی که مورد استفاده قرار می گیرد کمتر خواهد شد. همچنین پرونده بسته همکاری ایران به عنوان یکی از اعضای بزرگ با بانک  جهانی دوباره گشوده و همکاری  با این نهاد در چارچوب منافع ایران آغاز شد.