صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

تصویب احداث دو نیروگاه بادی و خورشیدی در استان قزوین

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ساخت دو پروژه نیروگاه بادی و خورشیدی به دلیل عدم وجود آلودگی زیست‌محیطی و همچنین تطابق با سیاست‌های برنامه‌های توسعه و برنامه‌های ملی و استانی در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی به تصویب رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان که به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی استان تشکیل شد، احداث دو پروژه در قالب انرژی‌های نو (نیروگاه بادی و خورشیدی) در شهرستان‌های تاکستان و بویین‌زهرا به تصویب رسید.
محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل در این خصوص گفت: این پروژه‌ها به خاطر نداشتن آلودگی زیست‌محیطی و همچنین نامحدود بودن منابع تولید آن‌ها، با سیاست‌های برنامه‌های توسعه و برنامه‌های ملی و استانی مطابقت داشته و حمایت از آن‌ها موردتوجه جدی مسئولین استان است.
اسماعیلی با اشاره به موضوع دیگر مورد بحث در این کارگروه که به منظور تحقق‌پذیری و جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی پیرامون درخواست‌های کاربری در نظر گرفته شده عنوان کرد: در این جلسه مصوب شد که درخواست کاربری صرفاً برای همان موضوع موافقت شده و هرگونه صدور مجوز مغایر با درخواست مورد نظر، منجر به ابطال مصوبه می‌گردد.
وی همچنین در مورد هدایت تصمیمات مربوط به تعیین کاربری به سمت نیاز و ظرفیت استان و با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری تصمیم‌گیری‌های مربوط به استقرار فضایی گفت: مقرر شده تا سازمان جهاد کشاورزی نسبت به شناسایی ظرفیت استان در بخش دامداری و با توجه به مجوزهای صادره و میزان نیاز استان در آینده نسبت به ارائه برنامه خود به این کارگروه اقدام نماید.
همچنین سودابه زرین پور رئیس دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به تصمیم‌گیری در خصوص پروژه‌های متقاضیان تولید برق گفت: بررسی و شناسایی میزان پراکنش پروژه‌های متقاضیان تولید برق پراکنده در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری جهت از دیگر این مصوبات کارگروه بود.
به گفته وی بر این اساس مقرر شد به منظور آزادسازی خدمات تخصیص‌یافته، کمیته‌ای متشکل از شرکت‌های گاز، برق و شهرک‌های صنعتی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور اداره کل راه و شهرسازی به بررسی موضوع بپردازند.