چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان:

راهداران راه ۱۶۰ روستای مسدود کردستان را بازگشایی کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با بیان اینکه اکنون تمام راه‌های اصلی کردستان باز است از تلاش راهداران استان برای بازگشایی ۴۰ راه روستایی مسدود خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی, نعمت‌الله خواجه‌ای، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان عنوان کرد: از شامگاه گذشته راه ۱۶۰ روستای مسدود بازگشایی شده و ۴۰ روستا مسدود مانده است. غیر از این ۴۰ راه روستایی بقیه راه‌ها باز و تردد با زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی امکان‌پذیر است.
خواجه‌ای افزود: از شامگاه گذشته تاکنون به ۱۵۰ وسیله نقلیه امدادرسانی شده و ۳۰۰ مسافر اسکان داده شده‌اند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تصریح کرد: در ۱۲ ساعت گذشته شاهد چندین مورد سقوط بهمن در مسیرهای سقز-بانه، سقز-مریوان و سروآباد-اورامان بوده‌ایم.
وی افزود: عملیات راهداری زمستانی استان با ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین این اداره کل و ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات بخش خصوصی (برای محورهای روستایی) انجام می‌‌شود و ۴۰۰ نفر نیروی انسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۲۵۰ راننده بخش خصوصی عملیات راهداری زمستانی استان را انجام می‌دهند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: ۵۰ گشت راهداری در قالب ۳۷ اکیپ این اداره کل و ۲۴ گشت در ۱۰۰ اکیپ بخش خصوصی برای عملیات راهداری زمستانی استان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه تمام ۷۸۰۰ کیلومتر راه موجود در کردستان برف‌گیر است، افزود: در این استان بالغ بر ۱۰۰ گردنه داریم که رانندگان باید با رعایت نکات ایمنی از جمله استفاده از زنجیر چرخ و سرعت مطمئن و نیز توجه به مه‌آلود بودن محورها به تردد بپردازند.