صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تغییر رویکرد از اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی به سمت تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: ‌درباره ارائه تسهیلات رویکرد‌ها از اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی به سمت تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها تغییر کرده است.
ساعتی در جلسه زنان کارآفرین استان تهران که با حضور دکتر زرگر، معاون سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم برگزار شد، گفت: دولت یازدهم بر ایجاد اشتغال پایدار تاکید دارد به همین دلیل حمایت از کارآفرینی و گسترش اتحادیه‌ها، سازمان‌های غیر دولتی و کانون‌های کارگری و افزایش تاثیر آنها از برنامه‌های جدی دولت است. 
ساعی با برشمردن اهداف اجرای طرح حمایت از کارآفرینان در جامعه گفت: ‌اجرای طرح توسعه کسب‌وکار از طریق تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی، تهیه برنامه ترویج و آموزش کارآفرینی، طراحی و راه‌اندازی بانک اطلاعات کارآفرینان کشور و اجرای طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا با هدف هدایت نقدینگی مردم به سمت فعالیت‌های اقتصادی مولد و پایدار، کاهش تورم، کارآفرینی جمعی، تقویت احساس تعلق و پیوند اهالی روستا به تولید و اقتصاد روستایی، افزایش بهره‌وری و تکمیل زنجیره‌ای ارزش تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مهاجرت از اهداف و نتایج اجرای این طرح‌ها و از جمله اقدامات دولت در حوزه کارآفرینی است. 
وی افزود: درباره ارائه تسهیلات نیز رویکردها از اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی به سمت تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها تغییر کرده است. 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: با توجه به سوابق موجود در عرصه‌های مختلف از ظرفیت بالای بانوان فعال و کارآفرین می‌توان در جهت راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا استفاده کرد و هدف از برگزاری این جلسه را پاسخگویی به ابهامات کارآفرینان جهت ارائه طرح‌های توجیهی و آشنایی با مزایا و فرآیند اجرای طرح مشارکتی دانست.