صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

زندگی نامه والی ایموس

شرحی بر کارآفرین و نویسنده موفق آمریکایی

والی ایموس کارآفرین و نویسنده موفق آمریکایی است.
زندگی شخصی
والاس ایموس جونیور در سال 1936 در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. او در سن 12 سالگی پس از جدایی پدر و مادرش از یکدیگر، از فلوریدا به نیویورک رفت تا با خاله اش زندگی کند و شیرینی پزی را از او یاد گرفت. والی که از سن کم به آشپزی علاقه داشت، دستور آشپزی خاله اش برای پخت کلوچه را بهبود داد و موادی به آن اضافه کرد که زیاد برای استفاده در شیرینی مرسوم نیست. این تغییرات و بهبودها در نهایت منجر به فرمول پخت کلوچه های معروفی شد که او امپراطوری تجاریش را بر آنها بنا کرد.
ورود به عرصه کار
ایموس پس از گذراندن دوره ای در ارتش و اخذ دیپلم دبیرستان در حین خدمت، به دانشگاه رفت و بعد هم در آژانس ویلیام موریس کارمند دبیرخانه شد. او در شغل خود پیشرفت کرد و در نهایت اولین سیاهپوستی بود که در این آژانس به مقام «نماینده استعدادیابی» رسید. شگرد ایموس برای جلب مشتری این بود که به همراه کارت دعوت برای برگزاری جلسه، کلوچه های شکلاتی مخصوصش را هم می فرستاد و به این ترتیب افراد را جذب می کرد.
برخی از مشهورترین کسانی که ایموس نماینده آنها شد، دایانا راس، سایمون و گارفونکل و ماروین گی هستند.
راه اندازی اولین کلوچه فروشی
والی در سال 1975 به دنبال پیشنهاد دوستش برای راه اندازی یک مغازه کلوچه فروشی، مبلغ 25000 دلار از دوستانش قرض کرد و اولین کلوچه فروشی «ایموس معروف» را افتتاح کرد. استقبال زیاد از این محصولات و رشد سریع آنها باعث شد که مدتی بعد این کلوچه ها در سوپرمارکت های سراسر ایالات متحده به فروش برسد.
افتخارات و سایر فعالیت ها
والی ایموس - مسیر ایرانیاو موفق شد در سال 1986 جایزه « تعالی کارآفرینی» و در سال 1987 تقدیرنامه «انجمن هوراشیو الگر» را دریافت کند. پس از اینکه موفقیت والی ایموس در تجارت، توان و قابلیت های او را نشان داد، از او دعوت شد که سخنرانی های آموزشی و انگیزشی ایراد کند. این کار منجر به این شد که او 9 کتاب با موضوع موفقیت بنویسد که از جمله آنها می توان به قدرت درون شما، کلوچه هرگز فرو نمی ریزد و ... اشاره کرد.
والی ایموس شرکت «ایموس معروف» را فروخت و بعدها شرکت «کلوچه پزی عمو بینام» را تاسیس کرد که در سال 1999 تبدیل به شرکت «کلوچه پزی عمو والی» شد. اکنون کلوچه های او در بیش از 3500 فروشگاه در سراسر آمریکا به فروش می رسد.
والی ایموس همچنین تاکنون در چندین برنامه  تلویزیونی شرکت کرده و به آموزش می پردازد. او مدت هاست که بخش عمده ای از فعالیت هایش را بر سوادآموزی متمرکز کرده است.
برای آشنایی بیشتر با والی ایموس می توانید به سایت شخصی او مراجعه کنید :
http://www.wallyamos.com