صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در استان قزوین برگزار شد:

برگزاری شورای هماهنگی روابط عمومی‌های راه و شهرسازی استان قزوین

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های راه و شهرسازی استان قزوین گفت: روابط عمومی پل ارتباطی میان مردم، رسانه و دولت است و بی‌گمان هر اندازه این راه ارتباطی قدرتمند و هدفمندتر باشد، راه رسیدن به آرمان‌هایمان هموارتر و شتاب حرکتمان بیشتر خواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، با توجه به فرا رسیدن ایام دههٔ مبارک فجر نخستین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های راه و شهرسازی استان قزوین با حضور مدیران روابط عمومی ادارات کل و سازمان‌های راه و شهرسازی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هواشناسی، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، راه‌آهن شمال غرب و نظارت و کنترل پروژه‌های قزوین و زنجان در محل این اداره کل برگزار شد.
سرپرست اداره روابط عمومی راه و شهرسازی در این جلسه با اشاره به لزوم هم‌افزایی و همراهی دستگاه‌های تابعهٔ وزارت راه و شهرسازی در استان جهت ارائهٔ سیمای مناسب از خدمات و عملکرد این وزارتخانه در سطح استان گفت: راه و شهرسازی دستگاه اجرایی گسترده‌ای است که تقریباً هر رخدادی در سطح استان به شکل مستقیم و غیرمستقیم به آن مربوط می‌شود که مدیریت این موضوع نیازمند پایش و نظارت دائمی است.
حامد مکملی در ادامه افزود: نقطه اتصال و پیوند دستگاه‌های تابعهٔ وزارت راه و شهرسازی در استان روابط عمومی‌ها هستند که می‌توانند با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخص؛ مدیران و کارکنان سازمان‌ها را کنار هم نشانده و به سوی برنامه و سیاست‌های تدوین شده سوق دهند.
رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های راه و شهرسازی استان اضافه کرد: این شورا می‌تواند با پیگیری و تعقیب اهداف و سیاست‌های وزارتخانهٔ متبوع و همچنین تسلط بر آن‌ها، پیشنهادهای کاربردی و اجرایی بومی خود را جهت به‌کارگیری در سطح استان ارائه نماید.
مکملی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی شورای هماهنگی حمل‌ونقل استان تأکید کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها با رصد مهم‌ترین موضوعات جاری در استان، می‌تواند موارد و بحث‌های اساسی را جهت تصمیم‌گیری به شورای حمل‌ونقل ارجاع نموده و پس از تصویب به اجرا درآورد.
وی همچنین عنوان کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی بهترین و مناسب‌ترین بستر برای بهره‌گیری از همهٔ ظرفیت و توانایی درون و برون‌سازمانی وزارت راه و شهرسازی در استان است.
سرپرست روابط عمومی راه و شهرسازی ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام مبارک دههٔ فجر گفت: از موضوعات دیگری که باید در دستور کار شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها قرار گیرد، انعکاس مناسب و شایسته خدمات و اقدامات نظام و همچنین دولت است.
مکملی اضافه کرد: دههٔ مبارک فجر بستری است برای آگاه‌سازی عموم هم‌میهنان از خدماتی که با همهٔ تنگناهای اعتباری طی سال‌های گذشته به آن‌ها ارائه شده و همچنین مناسبت شایسته‌ای است برای افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های موجود.
مسعود توفیق مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم در این جلسه گفت: برگزاری نشست مشترک روابط عمومی‌ها با حضور مدیران دستگاه‌های تابعهٔ راه و شهرسازی در استان موجب نزدیک‌تر شدن اندیشه‌ها شده و سرعت اجرایی شدن تصمیمات اخذ شده را افزایش خواهد داد.
توفیق همچنین افزود: ایجاد رابطه‌ای مؤثر و مداوم میان اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های راه و شهرسازی در مواقع بحران بسیار اثر گزار بوده و می‌تواند راه انجام بسیاری از اقدامات بین سازمانی را کوتاه نماید.
در ادامه مرجان زارع شعبانی مدیر روابط عمومی اداره کل هواشناسی هم گفت: با برگزاری جلسات شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها می‌توان گام بلندی در جهت هماهنگی بیشتر برای معرفی فعالیت‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های زیر مجموع وزارت راه و شهرسازی در استان برداشت.
همچنین عباس امیرلو مدیر روابط عمومی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان با اشاره به ظرفیت‌های قابل‌توجه موجود جهت همکاری عنوان کرد: افزایش بسترهای ارتباطی برای انجام موضوعات درون‌سازمانی مانند موارد رفاهی، فرهنگی و ورزشی از جمله بحث‌هایی است که می‌تواند از طریق این شورا مطرح شده و به انجام برسد.
محمد اقدسی نماینده شرکت ساخت و توسعه راه‌ها در استان‌های قزوین و زنجان هم در این جلسه با اشاره به نقش قابل‌توجه روابط عمومی در توسعه سازمان اظهار کرد: از جمله مواردی که در این شورا می‌تواند پیگیری شود، شناسایی و معرفی مسیرهایی است که در اولویت بهسازی و ساخت قرار دارند.
وی افزود: با توجه به شرایط اعتباری موجود یکی از برنامه‌هایی که می‌توان در دستور کار شورا قرارداد این است که پروژه‌هایی اولویت‌دار جهت تأمین اعتبار معرفی شده و حتی از بخش خصوصی هم برای تکمیل آن‌ها کمک گرفت.