صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فرابورس

ارزش معاملات امروز فرابورس افزون بر یک هزار و 621 میلیارد ریال رقم خورد

نقل و انتقال بیش از 95 میلیون ورقه در 19 هزار و 161 نوبت معاملاتی نتیجه دادوستدهای امروز فرابورس ایران بود و ارزش این حجم از معاملات بالغ بر یک هزار و 621 میلیارد ریال رقم خورد.
به گزارش کسب و کارنیوز به نقل از  روابط عمومی فرابورس ایران، شاخص کل فرابورس در حالی معاملات این هفته را در ابتدا با افزایش چند واحدی آغاز کرد که سپس روندی کاهشی به خود گرفت و در نهایت بدون تغییر نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته در همان سطح 837 واحدی باقی ماند.
در جریان معاملات امروز 9 بهمن‌ماه، معاملات مثبت و منفی 0.4 واحدی به ترتیب در نمادهای معاملاتی «هرمز» و «بپاس» موجب ثابت ماندن آیفکس شد.
بیش از نیمی از حجم معاملات در اختیار بازار سهام
در بازار سهام نیز 57 میلیون سهم به ارزش بیش از 176 میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت. بالاترین حجم معاملات در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه به نماد «غشداب» با مبادله نزدیک به 6 میلیون ورقه تعلق گرفت. در عین حال سهامداران شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به میزان 15 میلیارد و 45 میلیون ریال در این نماد رقم زدند.
عنوان بیشترین افزایش قیمت به ترتیب به نام نماد معاملاتی شرکت‌های تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا و مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن ثبت شد. در سمت دیگر نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و بیمه پاسارگاد بیشترین کاهش قیمت را به خود دیدند.
امروز همچنین در صدر جدول نمادهای پربیننده فرابورس نمادهای «غدیس» و «حسیر» به ترتیب متعلق به شرکت‌های پاکدیس و ریل سیر کوثر قرار گرفتند.
تسهیلات مسکن دی‌ماه 95 در صدر بازار تسهیلات مسکن
همچنین نقل‌ و انتقال افزون بر 55 هزار ورقه به ارزش 42 میلیارد ریال حاصل معاملات صورت گرفته در بازار تسهیلات مسکن بود در حالی که امتیاز تسهیلات مسکن دی‌ماه 95 در صدر این بازار به لحاظ حجم و ارزش قرار گرفت. همچنین اوراق تسهیلات مسکن امروز در بازه قیمتی 738 تا تا 767 هزار ریال قرار داشتند.
در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز شاهد دست‌به‌دست شدن یک میلیون و 35 هزار ورقه به ارزش بیش از یک هزار و 309 میلیارد ریال بودیم و نماد معاملاتی «پارس 9607» بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار تجربه کرد.
معامله بیش از 29 هزار ورقه به ارزش افزون بر یک میلیارد ریال نیز نتیجه نقل و انتقال‌های انجام‌شده در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط بود.