چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

طی دهه فجر امسال انجام می‌شود؛

افتتاح پروژه‌های راه و شهرسازی استان قزوین با ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین از افتتاح پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اعلام این خبر گفت: افتتاح ۲۰۰۰ واحد مسکن مهر به طور همزمان در سطح استان از جمله این پروژه‌هاست که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰۵ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.
وی با اشاره به تعداد این واحدها در بخش‌های مختلف استان افزود: در برنامه افتتاح این دوره مسکن مهر، ۹۶ واحد در شهرستان تاکستان، ۴۸ واحد در شهرستان آبیک و ۱۸۵۶ واحد نیز در شهرستان محمدیه واقع شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد: با افتتاح این واحدها، تعداد کل واحدهای بهره‌برداری شده مسکن مهر در استان شامل واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و همچنین ساختمان‌هایی که از تسهیلات مهر در بافت فرسوده استفاده کرده‌اند به بیش از ۵۱ هزار و ۷۰۰ واحد می‌رسد.
دبیر شورای مسکن یادآور شد: واحدهای باقی‌مانده نیز به یاری خدا تا پایان امسال و در اوایل سال آینده تکمیل شده و تحویل متقاضیان خواهد شد.
حق لطفی در خصوص پروژه دیگر قابل‌افتتاح در حوزه راه و شهرسازی گفت: افتتاح ساختمان سازمان برنامه و بودجه یکی دیگر از پروژه‌های قابل‌افتتاح در دهه مبارک فجر است که با ۶۲۰۰ مترمربع زیربنا و هزینه‌ای در حدود ۱۴۰ میلیارد ریال توسط مدیریت فنی و اجرایی این اداره کل احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه در احداث این ساختمان از طراحی و امکانات مناسبی استفاده شده افزود: ساختمان سازمان برنامه و بودجه استان قزوین بزرگ‌ترین پروژه دولتی احداث شده در استان با بهره‌گیری از ظرفیت درونی کارشناسان و مدیران راه و شهرسازی و پیمانکاران بومی قزوین است.
رئیس شورای حمل‌ونقل استان با بیان اینکه مرمت، بهسازی و ارتقای کیفیت راه‌های روستایی از جمله برنامه‌های همیشگی راه و شهرسازی بوده و پیگیری برای تخصیص اعتبارات به این حوزه همواره در دستور کار قرار دارد یادآور شد: به یاری خدا و به مناسبت گرامیداشت دههٔ مبارک فجر تعداد ۸ پروژه راهسازی راه روستایی در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید.
حق لطفی با بیان اینکه طول پروژه‌های انجام شده در حوزه راه‌های روستایی ۲۸ کیلومتر است، اضافه کرد: هزینه صرف شده برای انجام این پروژه‌ها، بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی اظهار کرد: احداث راه‌های روستایی شامل انجام عملیات زیرسازی و روکش آسفالت در مناطق قزوین، الموت غربی، بویین‌زهرا، تاکستان و دشتابی صورت گرفته است.
مسعود حق لطفی در پایان بیان کرد: با توجه به گستردگی حوزه‌های خدمت‌رسانی راه و شهرسازی در سطح استان، بی‌گمان با تخصیص اعتبارات مناسب و به موقع شاهد اقدامات بزرگ‌تر و مؤثرتری نیز در حوزه افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ها خواهیم بود.