صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آمادگی موسسه علمی کاربردی بهزیستی برای ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی از آمادگی موسسه متبوع خود جهت ارائه آموزشهای موردنیاز درقالب بند "ب" ماده 95 لایحه برنامه ششم توسعه، درراستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،وحیده نگین  در این باره اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه برنامه ششم توسعه با تصویب ماده 95 و درقالب بند "ب" این ماده، دولت را مکلف کردند که به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، نسبت به تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی اقدام کند؛ به گونه‌ای که آسیب‌های اجتماعی در انتهای برنامه به 25 درصد میزان کنونی کاهش یابد.
وی افزود: اولین محور پیش بینی شده برای این بند مربوط به "پیشگیری" است که در بخش اول آن مقرر شده است تا "برنامه‌ها و متون درسی دوره آموزش عمومی در راستای "پیشگیری اولیه از بروز آسیب‌های اجتماعی" اصلاح شوند و پیش بینی های لازم به منظور "آموزش‌های اجتماعی و ارتقای مهارت‌های زندگی" در این راستا صورت پذیرد.
 نگین، موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی را تنها مجری آموزش های عالی علمی کاربردی کشور در حوزه رفاه اجتماعی دانست و اظهار کرد: این موسسه با بیش از 14 سال سابقه فعالیت آموزشی و پژوهشی در حوزه رفاه اجتماعی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مورد نیاز جهت ارائه آموزش‌های موردنیاز براساس این محور برخوردار است و آمادگی کامل جهت تدوین محتوی و ارائه این آموزش‌ها را دارد.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جامعه هدف آموزش های موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی را فعالان و یا علاقمندان به فعالیت در حوزه رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: هدف موسسه ارتقای بهره وری ارائه خدمات در حوزه رفاه اجتماعی است و رشته های تحصیلی متعددی نیز در این راستا تدوین شده‌اند. بدون شک آسیب های اجتماعی نیز در زمره حوزه رفاه اجتماعی محسوب می‌شود و موسسه با سابقه سال‌ها فعالیت آموزشی و پژوهشی در این حوزه، از توانمندی‌ها و ظرفیتهای لازم برای ارائه آموزش ها در راستای پیشگیری و کاهش آنها برخوردار است.