صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

روسیه سوپرجنگنده میگ 35 را به خدمت می گیرد

روسیه در چارچوب افزایش توان جنگ هوایی تازه ترین جنگنده نسل چهارمی میگ 35++ را با بهای هر فروند 45 میلیون دلار به خدمت می گیرد که توان حمل هفت تن جنگ افزار را دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،میگ 35 با نامگذاری فالکروم - اف در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نخستین پرواز آزمایشی را در حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه انجام داده و وزارت دفاع این کشور نیز دیروز (جمعه) فیلم آن را در اختیار رسانه ها قرار داده است.
مراحل آزمایش موفقیت آمیز این جنگنده که با اوج گیری تا 17 هزار و 500 متر دارای بیشترین توان هدف یابی، نقطه زنی و مجموعه ای از پیشرفته ترین سامانه های شناسایی ضداختلال همراه ضریب اطمینان بالاترین عملکرد در هر شرایط آب و هوایی و شبانه است، همچنان ادامه دارد.
فریب دادن موشک های شلیک شده از هواپیمای مقابل، تا دو برابر کم هزینه تر بودن پرواز نسبت به نسل های قبلی و توان شلیک مطمئن و نابود کننده بدون ورود به منطقه جنگی فعال یا محدوده دفاعی دشمن نیز از دیگر توانمندی های جنگنده میگ 35++ است. 
براساس برنامه اعلام شده، پیش بینی شده است 30 فروند از این جنگنده ها تا سال 2020 به نیروی هوافضای روسیه تحویل شود تا یک هسته متمرکز جنگ هوایی با استفاده از این هواپیمای چابک برای مقابله با دشمن شکل گیرد.
براساس اطلاعات انتشار یافته، نخستین پرواز آزمایشی جنگنده چند منظوره میگ 35 ++ که توان سرعت گیری 330 متر بر ثانیه را دارد، چهار روز پیش در فرودگاه نظامی ژوکوفسکی نزدیک مسکو انجام گرفته و موفقیت آمیز بوده است.
این جنگنده که در شرکت میکویان گورویچ بازمانده از دوران شوروی برمبنای نمونه های مختلف میگ 29 با هدف افزایش توان جنگاوری ساخته شده است، با 2000 کیلومتر برد پروازی، 17 متر طول و 12 متر درازای بال دارد می تواند امید روسیه برای صادرات نیز باشد.