صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بازگشت محتاطانه پژو سیتروئن به تولید خودرو در هند

گروه پژو سیتروئن با رونمایی یک توافق تولید با یک شرکت خودروسازی هندی، اعلام کرد تا سال ۲۰۲۰ به بازار هند برمی گردد.
این گروه خودروسازی فرانسوی که تولیدش در هند را در سال ۱۹۹۷ متوقف کرد، یک سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی (۱۰۷ میلیون دلاری) با شرکت هندوستان موتورز برای تولید خودرو در تامیل نادو خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دومین سرمایه گذاری مشترک پژو سیتروئن با شرکت AVTEC خواهد بود که موتور و جعبه دنده برای خودروهای پژو سیتروئن و احتمالا سایر تولیدکنندگان تولید خواهد کرد.
کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه پژو سیتروئن اظهار کرد این برنامه‌ها گام بزرگی در رشد سود جهانی گروه پژو سیتروئن است. این خودروساز فرانسوی بدنبال گسترش حضور در بازار بین‌المللی برای کاهش اتکا به فروش در اروپاست.
بازار هند از نرخ رشد سریعی برخوردار است و فروش خودرو در این کشور سال گذشته هفت درصد رشد کرد و به ۲.۹۶ میلیون دستگاه رسید با این همه نفوذ در این بازار برای بسیاری از خودروسازان خارجی دشوار بوده است. تلاش اولیه برند پژو به انحلال جوینت ونچر هندی این شرکت در اواخر دهه ۱۹۹۰ منتهی شد.
گروه پژو سیتروئن اعلام کرده است بازگشت این گروه به هند تدریجی‌تر از سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیون یورویی بود که در سال ۲۰۱۱ با دولت گجرات اعلام کرد و سال بعد به دلیل مشکلات مالی فزاینده این خودروساز لغو شد.
به گفته تاوارس، این گروه تولید سالانه ۱۰ تا۱۵ هزار خودرو را آغاز خواهد کرد و ۱۵۰۰ شغل در کارخانه هندوستان موتورز در چنای ایجاد می کند. این کارخانه اکنون شاسی بلندهای میتسوبیشی را مونتاژ می کند. تولید خودروهای پژوسیتروئن در هند به تدریج به ۱۰۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
برند ارزان قیمت ماروتی سوزوکی اکنون با ۴۷ درصد سهم بازار، بازار خودروی هند را در دست دارد.
رنو هم اخیرا با شاسی بلند داستر و مدل کوچکتر کوئید تلاش کرده سهمی از بازار خودروی هند را تصرف کند.
بر اساس گزارش رویترز، هنوز هیچ تصمیمی درباره استراتژی تولید یا حتی برندی که گروه پژو سیتروئن تولید خواهد کرد، گرفته نشده است. این گروه فرانسوی حدود ۶۵ میلیون یورو از ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری را تامین خواهد کرد.