صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد

متعادل شدن قیمت طلا و سکه در بازار داخلی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تحلیل بازار خارجی و داخلی طلا عنوان کرد که بازار داخلی طلا و سکه شکل تعادلی پیدا کرده و تقاضای اضافی در بازار وجود ندارد.
محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ گفت:‌ با شروع سال ۲۰۱۷ در سه هفته پیاپی قیمت جهانی طلا روند افزایشی پیدا کرد که علت این افزایش قیمت به تحولات سیاسی در آمریکا و انتقال قدرت مربوط می‌شد.
وی ادامه داد: انتظار می‌رفت که با این تحولات موج جدیدی به لحاظ اقتصادی در بازارهای جهانی ایجاد شود اما این اتفاق به شکل برعکس رخ داد و طی یک هفته اخیر به دلیل انتقال قدرت در آمریکا و تثبیت رئیس جمهور جدید ارزش دلار صعودی شد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: این روند نشان می‌دهد که اقتصاد آمریکا به سمت تولید در بازار داخلی می‌رود که باعث افزایش قیمت دلار شده و از طرفی هم به دنبال آن قیمت طلا در بازارهای جهانی به سمت کاهش حرکت کرده است، به گونه‌ای که در یک هفته گذشته به طور متوسط قیمت جهانی طلا ۲۵ دلار کاهش پیدا کرد.
کشتی آرای همچنین با اشاره به وضعیت طلا و سکه در بازار داخلی گفت: در بازار داخلی نیز با توجه به همین مسائل قیمت دلار در مقابل ارزهای دیگر افزایش پیدا کرد و بنابراین به میزانی که قیمت جهانی طلا در بازارهای بین المللی کاهش پیدا کرد در بازار داخلی کاهش نیافت.  
وی تصریح کرد: درمجموع با توجه به روندی که برای قیمت طلا طی دو سه هفته گذشته اتفاق افتاده، میل به خرید طلا و سکه در بازار داخلی کاهش پیدا کرده است و می‌توان گفت در حال حاضر بازار شکل تعادلی پیدا کرده است. به این معنی که به اندازه مصرف خرید صورت می‌گیرد و تقاضای اضافی در بازار وجود ندارد.