صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

به‌همت بنیاد نخبگان استان فارسY

مدرسۀ خلاقیت برای دانش‌آموزان تحت‌پوشش بهزیستی برگزار شد

مرحله دوم مدرسۀ خلاقیت و ایده‌پردازی برای دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی به‌همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بنیاد ملی نخبگان، پس از برگزاری مراحل اول مدرسۀ پاییزه خلاقیت و ایده‌پردازی دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی استان فارس در آبان‌ماه سال جاری، نفرات برگزیدۀ مرحله اول در مرحله دوم برنامه در شیراز شرکت کردند.
در این مرحله، دانش‌آموزان با شرکت در کارگاه‌های آموزشی با عناوین انضباط شخصی، نگرش ادبی، تفکر دینی و معرفت‌شناسی، مستندسازی علمی و روش پژوهش، آموزش‌های خود را در مرحله اول تکمیل کردند.
در روز اول این مدرسه، نشستی با هدف الگوسازی از استعدادهای‌برتر برای دانش‌آموزان برگزار شد و مخترعان و کارآفرینان استان تجربیات، شکست‌ها و موفقیت‌های خود را بیان و نکاتی را برای تسهیل مسیر تحصیلی دانش‌آموزان مطرح کردند.
بازدید از کتابخانه و مرکز اسناد ملی استان فارس و رصدخانه آستان مقدس سید علاءالدین‌حسین علیه‌السلام با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مراکز علمی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های مدرسه سه‌روزۀ خلاقیت و ایده‌پردازی بود.
در این بازدیدها دانش‌آموزان با اهداف و فعالیت‌های کتابخانۀ ملی و بخش‌های مختلف آن آشنا شدند. همچنین در بازدید از رصدخانه سید علاء‌الدین‌حسین علیه‌السلام دانش‌آموزان از افلاک‌نما، تلسکوپ‌ها و دیگر دستگاه‌های مجموعه بازدید و سوالات خود را پیرامون کارکرد و اهمیت آنها در حضور کارشناسان مطرح کردند.
در پایان مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی و برای تداوم ارتباط دانش‌آموزان با بنیاد نخبگان استان فارس و همچنین رصد بهتر استعداد دانش‌آموزان، چهار پروژه ازجمله انجام تدوین، پروپوزال علمی، تحلیل ادبی، نگارش داستان کوتاه و مسابقه کتابخوانی برای دانش‌آموزان طراحی شد تا با اجرا توسط آنان و ارزیابی آثار ارسالی، مرحله سوم مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی برای برگزیدگان اجرایی شود.