صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

اولین مرکز شتابدهی کسب و کار فناوری اطلاعات افتتاح شد

اولین مرکز شتابدهی کسب و کار فناوری اطلاعات با عنوان «همراه‌وس» با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گشایش یافت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، شتاب‌ دهنده اکسل با هدف قدرت و شتاب بخشیدن به توسعه‌‏دهندگان کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) با تخصیص منابع مالی، مربی‌گری و پشتیبانی تیم‌های کارآفرین با تامین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب راه‌اندازی شده است.
اکسل با فراخوان‌های خود و برگزاری رویداد رقابتی میان تیم‌های داوطلب و با اعتبارسنجی کسب و کارهای پیشنهادی، تیم‌های برگزیده را برای ورود به فرایند شتاب‌دهی، انتخاب می‏ کند.
این شتابدهنده به عنوان اولین مرکز شتابدهی «همراه‌وس» با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ساختمان غدیر این شهرک واقع در خیابان ۲۲ بهمن اصفهان با حضور نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گشایش یافت.
شتاب‌دهنده اکسل، با سرمایه‌گذاری مستقیم یک شرکت دانش بنیان، با مأموریت جذب تیم‌های جوان توسعه‌دهنده فناوری و محصولات نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌ با تمرکز بر حوزه گردشگری شامل محتوا و خدمات گردشگری، اینترنت اشیاء (IoT) و همچنین بازی‌ها و اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و دیگر محصولات با قابلیت خلق ارزش بر بستر تلفن همراه فعالیت خواهد کرد.
این مرکز با ایجاد فضای کاری مطابق با استانداردهای روز دنیا و ایجاد شبکه مربی‌گری از کارآفرینان موفق ملی با هدف سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه راه‌اندازی کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، آماده جذب و حمایت از تیم‌ها و شرکت‌های استارتاپ است و در حال حاضر ظرفیت پذیرش ۱۰ تیم را دارد.