صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون حقوقی رئیس جمهوری اعلام کرد:

تدوین لایحه تعارض منافع برای پیشگیری از فساد مالی

معاون حقوقی رئیس جمهور از تهیه و تدوین دو لایحه تعارض منافع و نهاد ملی حقوق بشر در این معاونت خبر داد و پیشنهاد کرد در بحث منشور حقوق شهروندی ، معاونت حقوقی دستگاه ها مسئول رصد و پیگیری اجرای منشور شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،حجت الاسلام مجید انصاری روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی که در محل مجتمع فرهنگی نهاد برگزار شد ، خطاب به معاونان حقوقی دستگاه های اجرایی افزود: شما به نوعی وکیل مردم در اجرای منشور حقوق شهروندی هستید.
انصاری با تسلیت فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی ، اظهار کرد: درگذشت شخصیت بی نظیر یکی از مسئولان نظام انقلاب اسلامی را تسلیت عرض می کنم و همه بابت این موضوع داغدار هستیم.
وی همچنین درباره فاجعه مجتمع تجاری پلاسکو گفت: حادثه بسیار دلخراش فرو ریختن ساختمان پلاسکو بسیار سنگین بود و عرض تسلیت برای شهادت آتش نشانان و از دست دادن جمعی از مردم را دارم.
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه دو لایحه تعارض منافع و نهاد ملی حقوق بشر در دولت تهیه و تدوین شده و اکنون برای ارسال به مجلس دست رئیس جمهوری است، تصریح کرد: دو موضوع لایحه تعارض منافع را برای جلوگیری از فساد مالی به دولت مطرح کردیم که باید به مجلس برود.
وی این لایحه را زیر بنائی خواند و با بیان تدوین و آماده شدن لایحه نهاد ملی حقوق بشر از همکاران خواست تا اگر نظر کلی نسبت به این دو لایحه دارند، بفرستند.
انصاری درباره لوایح مربوط به اقتصاد مقاومتی گفت: لوایح مربوط به اقتصاد مقاومتی در دست تهیه است و قرار بود موارد را وزارتخانه ها بفرستند که جز سه دستگاه ، وزارتخانه دیگری نظرات و طرح های نود را هنوز ارسال نکردند.