صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رامبد جوان: این بار نمی‌خندیم

فضای متفاوت «خندوانه» با صدای محسن چاووشی

برنامه «خندوانه» یکشنبه شب بدون حضور تماشاگر و با رویکردی متفاوت از شبکه نسیم پخش شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه «خندوانه» شامگاه یکشنبه سوم بهمن بدون حضور تماشاگر روی آنتن شبکه نسیم رفت.
در این برنامه برای ادای احترام به آتش‌نشان‌های فداکار حادثه پلاسکو، روی هر صندلی شاخه گل و کلاه آتش‌نشانی گذاشته شده بود. 
در ابتدا برنامه رامبد جوان گفت: «این برنامه همیشه درباره فواید خندیدن حرف زده است و همیشه سعی کرده، حال دل‌هایمان را خوب کند؛ اما امشب «خندوانه» نمی خندد.»
او ادامه داد: «حادثه‌های تلخ این مدت به خصوص ریزش ساختمان پلاسکو، باعث شد خودمان را بهتر نگاه کنیم. درباره برخی از رفتارهای‌مان تفکر کینم. متاسفانه در کنار همه مردم و شهروندان عزیزمان، قهرمان‌هایی را از دست دادیم که این فقدان برای ما ناگوار است.»
جوان همچنین گفت: «این بار «خندوانه» نمی‌خندد؛ البته برنامه را به روح این قهرمانان تقدیم می‌کند.»
در ادامه برنامه کلیپی از عکس‌های ساختمان پلاسکو و تلاش آتش نشانان با آهنگ محسن چاوشی پخش شد. 
سپس محمدرضا جوادی یگانه، عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران به عنوان مهمان در برنامه «خندوانه» حاضر شد. 
یگانه در پاسخ به رامبد جوان که گفت همه مردم از این حادثه ناراحت هستند و مسئولین را مقصر می دانند گفت: «واقعه بزرگی پیرامون این آتش‌سوزی رخ داده است و مشابه ان را در حادثه یازدهم سپتامبر داشتیم. دلیل این اندوه و خشم بزرگ، این است که مردم به صورت زنده حادثه را مشاهده کردند و در واقع همه تجربه مشترک دارند. مردم احساس همدردی می‌کنند و این فی نفسه خیلی خوب است؛ چرا که نشان می‌دهد بی تفاوت نیستند. بخشی از ناراحتی مردم به خاطر این است که با رعایت ایمنی می‌توانستیم از این اتفاق پیشگیری کنیم. دانستن خوب از بد در رفتارهای خودمان کار راحتی است؛ ما باید آموزش مهارت اجتماعی را یاد بگیریم. بخشی از این آموزش بر عهده رسانه‌هاست.»
او همچنین گفت: «آتش‌نشانان واقعا مقدس هستند؛ آن‌ها خطر کردند و این برای جامعه باعث آرامش است. کسانی می‌سوزند که ما نسوزیم و در امان باشیم. نام آنها در جامعه ماندگار می‌شود.»