صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل:

اردبیل در شاخص برق‌رسانی از میانگین کشوری بالاتر است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: استان اردبیل در حوزه برق‌رسانی به مناطق شهری و روستایی بالاتر از شاخص‌های کشوری قرار گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا علیزاده" با بیان این مطلب اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان اردبیل در سال اقتصاد مقاومتی چهار برنامه محوری را در دستور کار قرار داده که ارتقای توان تولید با تکیه بر تولید پراکنده برق از مهمترین این اولویت هاست به طوری که ما در تکمیل نیروگاه‌های حرارتی، آبی، خورشیدی، بادی و ... در استان اردبیل کارهای خوب و گسترده‌ای را آغاز کرده و یا در حال اجرا داریم.
وی از تولید برق در گرمی به روش CHP به ظرفیت 6.5 مگاوات در "انگوت" گرمی و احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 55 کیلوولت به همراه احداث نیروگاه زمین گرمایی در مشگین شهر به ظرفیت 5 مگاوات خبر داد و اظهار داشت: برای 200 مگاوات طرح توسعه انرژی برق پروانه صادر شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از افتتاح نیروگاه CHP انگوت در دهه فجر و تکمیل نیروگاه‌های خورشیدی، زمین گرمایی و دو نیروگاه بادی در اردبیل و نمین در ماه های آینده خبر داد و افزود: در قالب ارتقای بهره‌وری و کاهش تلفات شبکه توزیع اقدام‌های خوبی آغاز شده به طوری که در استان اردبیل تلفات شبکه را به کمتر از 12 درصد رساندیم و در نظر داریم با کار جدی در این حوزه این رقم را به کمتر از 11 درصد برسانیم.
علیزاده از جایگزینی سیم‌های مسی به جای کابلی موجود به همراه نصب 270 دستگاه ترانسفورماتور خبر داد و بیان داشت: ما با هزینه‌های بسیار کم در شهرهای اردبیل و سرعین اقدام به تعویض چراغ‌های معابر کردیم تا این کار با کمک دو شرکت دانش‌بنیان به شکل گسترده در سایر شهرها اجرایی شود.
وی سومین اولویت شرکت توزیع برق استان اردبیل را بر محور عدالت بنیان کردن اقتصاد مقاومتی، برق‌رسانی به تمامی روستاهای بالای 10 خانوار اعلام کرد و اضافه کرد: شاخص برق دار کردن استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است به طوری که در 6 شهرستان استان اردبیل روستایی بدون برق نداریم و تنها در 4 شهرستان بیله سوار، مشگین شهر، خلخال و گرمی چند روستای زیر 10 خانوار باقی مانده که برق‌رسانی به آنها در حال انجام است.
عضو شورای اداری استان اردبیل به ارتقای بهره‌وری با نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین صنعتی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: از 3 هزار و 803 سهمیه ابلاغی به استان یک هزار کنتور در حال نصب است و در کنار آن ساخت بهینه‌سازی توان به عنوان یکی از اختراعات شرکت و استفاده از دستگاه فازیاب برای تعیین فاز مشترکین شبکه توزیع و کاهش تلفات جزو اولویت های این شرکت قرار گرفته است.