صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی خبر داد

آغاز جانمایی دهکده‌های توریسم دریایی در طول سواحل مکران

مدیرکل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آغاز پروژه جانمایی دهکده‌های توریسم دریایی در طول سواحل مکران خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، عبدالرضا مهاجری گفت: توسعه سواحل مکران بدون رونق گردشگری ساحلی و دریایی امکان‌پذیر نیست و باید شرایطی برای حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران در سواحل مکران فراهم شود.
وی بیان کرد: این پروژه شرقی‌ترین نقطه ساحلی در استان سیستان و بلوچستان تا بخش‌هایی از استان هرمزگان را شامل خواهد شد.
مهاجری تصریح کرد: این اقدام ملی در راستای ایجاد توریسم دریایی در سواحل مکران، در قالب طرح توسعه سواحل مکران در طول برنامه ششم توسعه انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: به همین منظور ساخت دهکده‌های ساحلی در نقاط مختلف سواحل مکران تعریف شده که این پروژه هم‌اکنون مراحل اجرایی خود را طی می‌کند.
مهاجری‌نژاد عنوان کرد: نقاط مستعد ایجاد دهکده گردشگری پس از شناسایی آماده ایجاد زیرساخت‌های گردشگری خواهند شد و سپس هر منطقه متناسب با نیاز و امکان سنجی صورت گرفته در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور ایجاد انواع امکانات و تاسیسات گردشگری قرار خواهد گرفت.
مدیرکل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار کرد: با ساخت دهکده‌های گردشگری در طول سواحل مکران، شاهد تحولی عظیم در گردشگری دریای عمان در محدوده آب‌های ایران خواهیم بود.
وی اظهار کرد: همچنین تحقق این مهم، زمینه افزایش هر چه بیشتر ورود گردشگران داخلی و خارجی به سواحل زیبا و منحصر به فرد جنوبی کشور را فراهم خواهد کرد.