صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مشاور وزیرکشور:

آگاهی مردان از حقوق زنان به پیشبرد اهداف اجتماعی کمک می کند

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: آموزش و اطلاع‌بخشی به مردان درباره حقوق زنان، به احقاق حقوق بانوان و پیشبرد اهداف اجتماعی کمک بیشتری می‌کند.
فهمیه فرهمندپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: یکی از مشکلات جامعه امروزی این است که ما همواره به زنان حقشان را آموختیم، درحالی ‌که باید به مردان حق زنان و به زنان حق مردان را آموخت و این کمک بیشتری به تأمین مصالح و منافع جامعه خواهد کرد. 
وی افزود: این موضوع که بانوان از حقوق خود مطلع باشند، خیلی خوب است، اما بهتر است که آقایان نیز از حقوق بانوان مطلع شوند و به طور کلی همه گروه‌ها باید حقوق خودشان را بیاموزند و تکلیف افراد نیز مشخص باشد. 
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده ادامه داد: به‌ جای آموزش حقوق به همه گروه‌ها باید آموزش تکالیف آن ها ترویج پیدا کند، زیرا اگر همه گروه‌ها تکلیف خودشان را انجام دهند، حقوق گروه‌های دیگر تأمین می‌شود. 
فرهمندپور اضافه کرد: مطالبه‌گری حق ،بدون اینکه طرف مقابلی که باید این حق را استیفا کند از آن خبر داشته باشد، مؤثر نیست. 
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به رویکرد دولت یازدهم در توجه به نقش و جایگاه بانوان، تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و در دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تعداد بانوانی که به‌ عنوان منتخب شوراهای روستایی و به ‌عنوان دهیار در کشور انتخاب شدند، حدود 70 درصد افزایش پیدا کرد. 
وی گفت: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، حضور زنان در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا رشد چشمگیری داشته است و امید است این روند در مجلس، شوراها و دهیاران و زنانی که در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، افزایش روز افزون داشته باشد. 
فرهمندپور تصریح کرد: افزایش چشمگیر تعداد زنان منتخب در مجلس شورای اسلامی نشان‌دهنده افزایش انگیزه بیشتر بانوان برای ورود به عرصه های فعال اجتماعی و مورد اعتماد بودن آن ها در جامعه است. 
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، ابراز امیدواری کرد: در دوره پنجم انتخابات شوراها هم شاهد حضور چشم‌گیرتر زنان در انتخابات و در شوراهای اسلامی شهر و روستا باشیم. 
وی گفت: در مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار است که 16 خانم به ‌عنوان نماینده حضور دارند و حضور بانوان در انتخابات شوراها هم نسبت به دوره قبل افزایش چشم‌گیری داشته است. 
وی تصریح کرد: در دین اسلام توازن بین حق و تکلیف رعایت شده است و همه باید در آموزش‌هایشان با همین دیدگاه جلو بروند. 
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: در دولت تدبیر و امید در حوزه پیشگیری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی کارهای بسیار خوبی انجام شده و با دستور مقام معظم رهبری، شورای اجتماعی کشور، رئیس‌جمهوری و جانشین وزیر کشور، به موضوع آسیب های اجتماعی ورود شده و هماهنگی بین دستگاهی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به وجود آمده است. 
فرهمندپور افزود: حدود 10 آسیب جدی در جامعه شناسایی شده و متناسب با هر یک از این 10 آسیب، یک دستگاه متولی باید عهده‌دار مسایل و تعدادی دستگاه مرتبط به‌ عنوان همکار آن معرفی شود. 
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: آسیب‌هایی اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، آسیب‌های مرتبط با جوانان، آسیب‌های مربوط به حوزه کودکان، زنان سرپرست خانوار در جامعه وجود دارد که دستگاه‌های متولی آن‌ها شناسایی شده اند و گزارش جامعی از آن در آینده ارائه خواهد شد. 
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده امروز در همایش تبیین نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان سمنان حضور یافت و در همایش اول با مشکلات فعالیت بانوان در حوزه های مختلف در این استان آشنا شد.