صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

از سوی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران انجام شد

معرفی ظرفیت‌های بخش خصوصی ایران در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا

رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران با حضور در سی و هفتمین دوره نمایشگاه بین الملی گردشگری فیتور، ظرفیت‌های صنعت گردشگری کشور را معرفی کرده و بر توان بخش خصوصی ایران در سرمایه گذاری و فعالیت در عرصه گردشگری داخلی و خارجی تاکید می کند.
رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران با حضور در سی و هفتمین دوره نمایشگاه بین الملی گردشگری فیتور، ظرفیت‌های صنعت گردشگری کشور را معرفی کرده و بر توان بخش خصوصی ایران در سرمایه گذاری و فعالیت در عرصه گردشگری داخلی و خارجی تاکید می کند.
سی و هفتمین دوره نمایشگاه بین الملی گردشگری فیتور (FITUR) در کشور اسپانیا در حال برگزاری است.
نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور  (FITUR) یکی از بزرگترین نمایشگاه های توریسم در بازار آمریکای لاتین، پرتغال ، آفریقا، اسپانیا وآسیا به نوعی نقطه مرجع توریسم دنیا بشمار می آید. این نمایشگاه هر ساله پذیرای بیش از 200 هزار بازدیدکننده است.
نمایشگاه گردشگری فیتور (FITUR)  فضای تجاری مناسب برای حضور، گردهمایی و ملاقات آژانس‌های گردشگری، گردانندگان تور، هتلها، مشاوران و کارشناسان توسعه گردشگری و سایر متخصصین حرفه گردشگری و توریسم جهانی و مکانی برای ارائه خدمات و محصولات جدید صنعت گردشگری و بازاریابی است.
دوازدهمین حضور مستمر ایران در این نمایشگاه نشانگر برنامه ریزی برای بهره برداری از این بازار بزرگ بین الملی است؛ بر اساس این افق  بلند  و طی تلاش‌های چند ساله برای اولین بار غرفه ایران در سالن ٤ نمایشگاه در کنار غرفه بزرگان گردشگری جهان با متراژ ٣٠٤ متر  قرار گرفت. ١٩ شرکت کننده  بخش خصوصی و نیمه خصوصی گردشگری ایران در حوزه های تور اپراتورها و آژانس های گردشگری، شرکت های سرمایه گذاری، شرکت های خدمات گردشگری و هتلداران پرنگ ترین حضور  ایران در نمایشگاه فیتور را رقم زدند.
غرفه ایران با حضور فدائی فر سفیر ایران، منوچهر ناصر الملکی عضو ارشد هیات مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و نماینده سازمان میراث فرهنگی، اسماعیلی رایزن فرهنگی در اسپانیا  و احمد اصغری رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران گشایش یافت.
مهمترین برنامه های غرفه ایران در این نمایشگاه برگزاری مراسم شب ایرانی در روز دوم نمایشگاه به منظور معرفی پتانسیل های گردشگری ایران و ایجاد زمینه آشنایی و تفاهم بخش‌های خصوصی گردشگری ایران و اسپانیا، پوشش خبری غرفه ایران توسط آژانس رسمی خبری افه اسپانیا، برگزاری کارگاه صنایع دستی، مسابقه ایران شناسی، چایخانه ایرانی، نشست تخصصی نمایشگاه با حضور سفیر کشور به منظور بررسی وضعیت صنعت گردشگری ایران در جذب  گردشگر از اسپانیا و ارائه راهکارهای توسعه و رونق گردشگری است.
سی و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی فیتور اسپانیا به مدت 5 روز از تاریخ 18 ژانویه در محل دائمی نمایشگاه‌های مادرید در حال برگزاری است. سه روز نخست مختص بازدیدکنندگان حرفه‌ای شامل توراپرتورها، خبرنگاران حوزه صنعت گردشگری، هتلداران و غیره بوده و دو روز آخر بازدید برای عموم آزاد است.