صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رشد تناژ بارگیری در راه‌آهن زاهدان

سرپرست اداره کل راه‌آهن جنوب شرق از سرگیری ترانزیت گوگرد خبر داد و گفت: زاهدان نقش بسزایی در ترانزیت گوگرد به مقاصد مختلف و کشورهای مختلف دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مجید ارجونی سرپرست اداره کل راه‌آهن جنوب شرق (زاهدان) با اشاره به رشد چشمگیر بار در مسیر زاهدان به کویته پاکستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: طی ۹ ماهه گذشته، میزان واردات که در سال ۹۴، ۳۲۳ تن بوده امسال به ۵۹۹۷ تن رسیده است.
وی با بیان اینکه «ازلحاظ تناژ بارگیری به رشد ۱۷۰۶۲ درصدی رسیده‌ایم.» افزود: مجموع واگن‌های حمل بار از کویته پاکستان به زاهدان در سال گذشته ۱۴ دستگاه بوده که طی ۹ ماهه امسال به ۲۴۹ واگن باری رسید.
سرپرست اداره کل راه‌آهن جنوب شرق (زاهدان) تصریح کرد: در بحث صادرات سال گذشته ۱۱۴۸ تن و امسال این رقم به ۱۲۲۲۷ تن رسیده است.
وی با اشاره به افزایش تردد قطارهای باری در مسیر زاهدان – کویته پاکستان و بالعکس، اظهار داشت: امسال ۵۶ درصد بارهای مختلفی که از مقاصد مختلف به زاهدان ارسال می‌شده از طریق واگن‌های باری به دیگر مناطق جابجا شده درصورتی‌که این رقم در سال گذشته ۱۴ درصد بوده و مابقی از طریق ناوگان جاده‌ای جابجا می‌شد.
ارجونی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به ازسرگیری ترانزیت گوگرد، زاهدان نقش بسزایی در ترانزیت گوگرد به مقاصد مختلف و کشورهای مختلف دارد