صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان مطرح شد:

نبود زیرساخت‌های حمل و نقل مهمترین مانع توسعه کردستان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۹۶ برای توسعه حمل‌ونقل ریلی اختصاص یافته است که امیدواریم با استفاده از همین ردیف بودجه، سنندج نیز به شبکه سراسری و خارجی کشور وصل شود، این در حالیست که به گفته استاندار کردستان مهم‌ترین مانع توسعه استان، نبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل است که نیازمند توجه بیشتر دولت به این مهم است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محمدباقر نوبخت ظهر پنجشنبه در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان در سنندج افزود: طول راه‌آهن همدان سنندج ۱۵۰ کیلومتر است که قطعه اول آن حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد و پیمانکار قطعه دوم آن تغییر کرده و قرار است با برگزاری مناقصه برای ادامه کار اقدام کنیم.
وی ادامه داد: زیرسازی قطعه سوم آن نیز انجام شده است و اعتباراتی را ظرف این هفته به ۲ قطعه دیگر اختصاص می‌دهیم تا اولویتی که دولت برای زیرساخت‌های شبکه حمل‌ونقل ریلی دارد برآورده شود.
محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور بررسی دقیق وضعیت راه‌آهن همدان – سنندج پنجشنبه ۳۰ دی به استان کردستان سفر کرد.
بازدید زمینی از تمام مراحل اجرای پروژه راه‌آهن در مسیر شهرهای همدان – قروه – دهگلان و سنندج هدف اصلی سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به این استان بود.
همچنین عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در این جلسه گفت: زیرساخت‌های حمل‌ونقل و شاخص‌های آن در کردستان در مقایسه با دیگر مناطق کشور، وضعیت نامناسبی دارد.
وی با بیان اینکه در حمل‌ونقل زمینی دچار مشکل جدی هستیم، اضافه کرد: کردستان از لحاظ دارا بودن بزرگراه جزو استان‌های آخر کشور محسوب می‌شود.
زاهدی ادامه داد: به دلیل همین نبود راه‌های مناسب، شاهد تصادفات و تلفات زیادی در طول سال در استان هستیم؛ بنابراین نیاز است برای ارتقا جاده‌های مواصلاتی این استان کارهای بیشتری صورت گیرد.
زاهدی عدم اتصال به شبکه ریلی کشور را از دیگر کمبودهای حمل‌ونقل استان ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد بازدید امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه راه‌آهن همدان- سنندج، زمینه تسریع در اجرا و بهره‌برداری آن را فراهم سازد.
استاندار کردستان با اشاره به مشکلات موجود در حوزه حمل‌ونقل هوایی استان، خطاب به دکتر نوبخت گفت: انتظار داریم برای رفع این کمبود، عنایت ویژه‌ای به کردستان داشته باشید.
محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پنجشنبه ۳۰ دی به منظور بررسی دقیق وضعیت راه‌آهن همدان – سنندج به استان کردستان سفر کرد.
بازدید زمینی از تمام مراحل اجرای پروژه راه‌آهن در مسیر شهرهای همدان – قروه – دهگلان و سنندج و شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی کردستان، هدف اصلی سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به این استان بود.