صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بیل گیتس: آسیب بیوتروریسم در صورت وقوع بسیار بزرگ خواهد بود

بیل گیتس پنجشنبه‌ی گذشته طی سخنان خود در مجمع جهانی اقتصاد داووس از دولت‌ها و موسسات خصوصی خواست تا برای مقابله با حملات بیولوژیک سرمایه‌گذاری کنند.
بیل گیتس پنجشبنه‌ی هفته‌ی گذشته در سخنان خود از لزوم سرمایه‌گذاری گسترده‌ی دولت‌ها و سازمان‌های خصوصی برای مقابله با حملات تروریستی بیولوژیک سخن گفت.
 
موسس مایکروسافت و ثروتمندترین انسان روی کره‌ی زمین به این نکته اشاره کرد که سازمان‌ها و کمپانی‌های مسئول برای مقابله با چنین حملاتی باید مباحثاتی را در مورد توانایی‌های خود به منظور جلوگیری از این حملات داشته باشند. بیل گیتس در این خصوص طی مجمع اقتصاد جهانی در داووس چنین اظهار نظر کرد:
 
بسیار سخت است که بتوان احتمال وقوع حملات بیوتروریستی را پیش‌بینی کرد، اما احتمال اینکه آسیب این نوع حملات بسیار بالا باشد، زیاد است. امیدوارم در سال‌های آینده سرمایه‌گذاری‌های بزرگی برای مقابله با حملات بیولوژیک انجام شود.
گیتس در سال‌های اخیر کمک بسیاری برای شکل‌گیری سازمان CEPI یا سازمان آمادگی خلاقانه برای مبارزه با بیماری‌های واگیردار کرده است. CEPI در ابتدا شاهد سرمایه‌گذاری اولیه‌ی ۴۶۰ میلیون دلاری از سوی دولت‌های آلمان، ژاپن، نروژ و بنیاد بیل و ملیندا گیتس در کنار Wellcome Trust بود.
 
گیتس پیش از این نیز از نگرانی‌های خود در مورد استفاده از صلاح‌های بیولوژیکی سخن گفته است:
من در مورد ابزار‌های بیولوژیکی که می‌تواند توسط تروریست‌ها برای انجام حملات بیولوژیک مورد استفاده قرار گیرد، بسیار نگران هستم. البته باید به این نکته اشاره کرد این ابزار‌ها را می‌توان در موارد کاربردی نیز مورد استفاده قرار داد.
بنیاد گیتس‌ در سال‌های اخیر به مبارزه با بیماری‌های واگیردار پرداخته است. گیتس هشدار داده که جهان در برابر بیماری‌های واگیردار آنفولانزا آسیب پذیر است.