صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دونالد ترامپ گوشی اندرویدی خود را با گوشی ایمن تری عوض می کند

دونالد ترامپ که میانه‌ی خوبی نیز با فضای مجازی دارد باید گوشی جدیدی برای ورود به کاخ سفید برگزیند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از زومیت، در حالی که ریاست جمهوری باراک اوباما آخرین نفس‌های خود را می‌کشد و دونالد ترامپ خود را برای تکیه دادن بر اریکه‌ی قدرت و ورود به کاخ سفید آماده می‌کند، نیویورک‌تایمز و آسوشیتدپرس پرس خبر از تغییر گوشی هوشمند اندرویدی ترامپ داده‌اند. دستگاه ترامپ که سال گذشته یک گوشی سامسونگ شناسایی شد و به دلیل علاقه‌ی زیاد وی به فضای مجازی شامل توییت‌های بی‌شماری نیز بود، اکنون تحویل گرفته شده و به گفته‌ی نیویورک‌تایمز با یک دستگاه رمزگذاری شده و شماره‌ی جدید توسط سرویس امنیتی جایگزین شده است که افراد محدودی به این شماره دسترسی دارند.
هنگامی که سال ۲۰۰۹ اوباما به کاخ سفید راه یافت از تحویل گوشی بلک‌بری خود و تعویض آن با یک دستگاه تأییدشده عملاً امتناع می‌کرد تا اینکه این مسئله با مصالحه به اتمام رسید و امنیت این دستگاه با ایجاد تغییرات بی‌شمار در قابلیت‌ها و نحوه‌ی ارتباط آن تضمین شد. اما وی تابستان امسال در برنامه‌ی کمدی «تونایت شو» در نهایت به تعویض گوشی خود صحه گذاشت و خطاب به مجری برنامه جیمی فالن گفت:
گوشی جدید من یک اسمارن‌فون است با این تفاوت که نمی‌توان با کسی تماس گرفت، اپلیکیشن نصب کرد، عکس گرفت و حتی موسیقی پخش کرد.
اکنون منابع آسوشیتدپرس فاش کرده‌اند که او گوشی خود را با یک آیفون که امکان ارسال و دریافت ایمیل از طرف افراد محدود، بررسی اخبار و مرور وب‌سایت‌ها را دارد، تعویض کرده است. گفته می‌شود باراک اوباما دستگاه جداگانه‌ای برای ارسال توییت‌های خود دارد و حتی در انتها نیز دکمه‌ی ارسال را خود وی فشار نمی‌دهد. از آنجایی که رئیس‌جمهور، تنها کسی است که کد راه‌اندازی تسلیحات اتمی را در اختیار دارد؛ این واهمه وجود دارد که از طریق هک دستگاه‌های دیجیتالی بتوان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد.
 
باید دید رئیس جمهور جدید چگونه با این مسئله کنار خواهد آمد و از پس چهارچوب سخت‌گیرانه‌ی کاخ سفید برمی‌آید یا خیر. اما بدون شک موضوع اجتناب‌ناپذیر این است که اوباما پس از خروج از کاخ سفید بلافاصله به یک فروشگاه موبایل خواهد رفت و گوشی هوشمند خود را که در این برنامه آن را یک اسباب‌بازی خطاب کرده است، عوض می‌کند.