صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

70 میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

فرمانده انتظامی استان قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، بیش از 70 میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 15 درصد افزایش نشان می دهد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سردار کاظم مجتبایی در نخستین جلسه تشکیل قرارگاه مقابله با کالای قاچاق و ارز استان قم، افزود: برای پیشگیری از قاچاق، نیازمند استقامت درونی و اقتصاد مقاومتی هستیم، بنابراین باید موضوع را به صورت جامع و راهبردی دنبال کنیم چراکه پدیده قاچاق یک حمله اقتصادی است که نتیجه آن نابودی تولید داخلی و از هم گسیختگی اقتصاد است که باید همه احساس مسئولیت کنند و وارد میدان جهاد شوند.
وی افزود: در این عرصه پلیس نباید تنها باشد، مفهوم و مسئول سازی از عواملی است که می‌تواند ما را در این راه یاری کرده و دستگاه‌های دیگر را با ما همراه و همگام سازد.
فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به امر آموزش در این حوزه خاطرنشان کرد: مسائلی همچون حجم کالا، کنترل محورهای مواصلاتی، تحقیقات و پژوهش و به خصوص امر آموزش در زمینه مفاهیم قاچاق کالا و ارز، حائز اهمیت است و باید قلمرو، مصادیق و محدودیت‌ها مشخص و همه دستگاه‌ها به صورت جهادی اقدام و عمل کنند.
مجتبایی تاکید کرد: فرماندهی انتظامی استان مصمم است که با تشکیل قرارگاه مقابله با کالای قاچاق و ارز و اقدام‌های راهبردی مفهوم و مسئول‌سازی و نگاه جامع به قاچاق سازمان یافته، برخورد جدی را در دستور کار قرار داده و در این مسیر به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی جامه عمل بپوشاند.