صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

خطیب نماز جمعه تهران:

نظام باید همیشه آماده حوادث غیر مترقبه باشد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران طی سخنانی ضمن ابراز همدردی با خانواده های آتش نشانان حادثه دیده در حادثه ساختمان پلاسکو گفت: همیشه باید نیروهای امنیتی و مسلح ما خطرات داخلی مانند بحران ها، سیل و زلزله و حوادث غیر مترقبه را رصد کنند و نظام همیشه آماده باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی خطیب نماز جمعه تهران حادثه ساختمان پلاسکو را حادثه‌ای غمبار توصیف کرد و گفت: برادارن آتش نشان ما همیشه با آب و آتش درگیر هستند و جانشان در خطر است، تعدای از این افراد هنوز خبری از آن ها نیست.
وی تصریح کرد: برای مسولین گرچه خودشان هم می گویند، اینها عبرت است که ننشینیم تا بعد به فکر بیافتیم، باید راه هایی پیدا و  پیش بینی کرد.
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: امیدوارم آنهایی که در این حادثه هنوز  زنده‌اند خداوند به برکت دعای مردم  زنده نگه دارد و به خانواده‌هایشان برساند و اگر جانشان را از دست داده‌اند خداوند آنها را با شهدا محشور کند.
صدیقی در ادامه با اشاره به در پیش روبودن دهه فجر گفت:: این دهه، همان دهه انفجار نور است، معجزه اسلام در قرن حاضر، تجلی قدرت ایمان و معنویت بود که از آستین  امام خمینی(ره) و ملت به پا خاسته ایران بیرون آمد و معجزه ای را خلق کرد.
 وی افزود: انقلاب اسلامی ما در دهه فجر به پیروزی رسید و این همه معجزات و برکات در این مدت به بار آورد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به رهاورد های انقلاب اسلامی اظهار کرد: جز اینکه بگوییم قدرت ایمان است، یک نصرت الهی است که یک رژیم مرتجع مجهز ژاندارم  غرب که همه امکانات امنیتی را در اختیار داشته و با وجود ساواکی قوی، خشن و بی رحم که نفس ها را خفه کرده، توانست رژیم متکی به قدرت های بزرگ را بردارد که این مسئله یکی از رهاورد های برجسته انقلاب بود.
وی در ادامه اظهار کرد: در آن روز جهان دو قطبی بود. غرب و شرق، آمریکا و شوروی برای همه ملت ها و حکومت ها باوری پیش آمده بود که هیچ کشوری بدون اتکاء به یکی از این دو قطب نمی‌تواند حیات داشته باشد. استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در نظر این‌ها محال می‌نمود. اما این انقلاب آمد و راه نویی را که می شود بدون شرق و غرب شعار داد و عبور کرد، نشان داد و نتیجه گرفت.
صدیقی همچنین با بیان  اینکه انقلاب ما تفکر قطبی بودن را از میان برداشت اظهار کرد: در پی انقلاب ما، شاه بیرون شد، سلطنت ریشه کن شد و امامتی که در دلها نفوذ کرده و دل هایی که با اسلام عجین شده توانست نظام متکی به مبانی نورانی اسلام را بنا کند و این بنای استوار به عنوان الگوی جدید مدل حکومتی در این عصر اتم جای خود را باز کرد و به جهانیان امید داد که این مکتب‌های فرسوده و بی ریشه که لیبرال دموکراسی یکی از آنها است هم در حال فروپاشی است.
صدیقی ادامه داد: حفظ اعتماد مردم در طی 4 دهه از رهاوردهای انقلاب است. زیرا بسیاری از انقلاب ها رخ می‌دهد اما به یکسال نرسیده مردم کنار زده می شوند و گروه‌های جدید می آیند، ایده‌ها عوض می شود اما این انقلاب با امامت ولی فقیه آغاز شد و امت زیر این پرچم خون دادند، شکنجه شدند، جنگ را اداره کردند و به خصوص در مسائل سال 88 مقابله کردند.
 امام جمعه موقت تهران گفت: هر سال یک انتخابات برگزار شد و مردم با حضور در پای صندوق های رأی سرافرازی برای نظام رقم زدند و در دو راهپیمایی روز قدس و22 بهمن اعلام همبستگی با نظام و ولایت داشتند که تا به حال هم ادامه دارد.
وی در ادامه اعدام سه جوان شیعه بحرینی را محکوم کرد و گفت: در این رژیم پلید و ضعیف و پوسیده بحرینی که مشروعیت خود را از وقتی که مردم قیام کردند، ندارد و به رأی مردم کشور را اداره نمی‌کند وحتی حکومت ننگینی است که مرتب سرکوب داشته، زندان‌ها پر از علما و افراد آزاده بحرینی است که اخیرا هم در اقدامی فجیع این سه جوان را به شهادت رسانده و حتی جنازه ها را به خانواده هایشان تحویل نداده و لباس آنها را تحویل داده تا زخمی بر دل آن ها بپاشد.
امام جمعه موقت تهران همچنین رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و افزود: مراسم تشییع ایشان شبیه بصیرتی بود که در 9 دی مردم از خود نشان دادند. حرکت میلیونی فراگیر شما در 9 دی 88 آقای هاشمی را حفاظت کرد و الا در همان مرحله دیگر چیزی باقی نمی‌ماند. هم در آنجا حفاظت کردید و هم اینجا عده ای دندان تیز کرده بودند از وفات ایشان سوء استفاده کنند، حرکت جریانی داشته باشند و لی حضور به موقع و فراگیر شما آنقدر خداپسند بود که به کسی مجال شیطنت  و فتنه را نداد و  نتوانستند آقای هاشمی را به نفع خودشان مصادره کنند و این بصیرت شما بصیرت الهی و بصیرت خدا پسندانه است و بسیار حرکت به جایی بود که این تشییع جنازه هم احیای آقای هاشمی بود هم عزت و سرافرازی برای نظام ما بود. این مراسم حمایت از ولایت بود و قدردانی از زحمات دوران دفاع مقدس و مجاهدت های این عزیز سفر کرده بود.  در رأس بصیرت افزایی مردم پیام فوق العاده رهبری نگذاشت حقی از ایشان ضایع شود و از خدمات ایشان یاد کردند.
وی در پایان با اشاره به سالروز اجرایی شدن برجام گفت: بعضی ها همچنان شعار می دهند ولی واقعیت را همه مردم می داند که در این برجام پرونده ننگین آمریکا یک برگه جنایت دیگری بر آن افزوده شد. آنهایی که آمریکا را بزک کرده و ابراز خوشبینی می‌کردند وعده داده بودند که با برجام همه چیز حل شود یکسال گذشت، قرار بود همه تحریم ها برداشته شود اما شاهد رکود اقتصادی و تعطیلی مراکز تولیدی هستیم حتی تحریم های جدید وضع شد لذا مردم حق دارند که  همچنان مرگ بر آمریکا بگویند.
 امام جمعه موقت تهران همچنین به نشست حل مسئله سوریه در قزاقستان اشاره کرد و گفت: ایران، روسیه، ترکیه ابتکار عمل را دارند تا بتوانند در مسئله آتش بس موثر باشند و شیعیان مظلوم در محاصره را نجات دهند.
 
وی خاطر نشان کرد: آمریکا که روزی خود را کدخدای عالم می دانست اکنون صولتش ریخته و رو به افول است، این انقلاب رو به صلابت پیش می رود و این نشست بدون آمریکا در حال برگزاری است.